Iranian Agriculture News Agency

زعفران و گل محمدی، ویترین زیبای کشاورزی رباط کریم

فرماندار شهرستان رباط کریم در جریان دومین جشنواره زعفران شهرستان گفت: رباط کریم قطب کشت زعفران استان تهران است که برای معرفى این محصول به دنیا و جذب بازارهاى صادراتى، نمایشگاهی در خارج ازکشور برپا خواهیم کرد.

زعفران و گل محمدی، ویترین زیبای کشاورزی رباط کریم

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، دومین جشنواره زعفران شهرستان رباط کریم باحضورفرماندار، امام جمعه و مدیرجهادکشاورزى شهرستان، مدیران باغبانى و روابط عمومی سازمان جهادکشاورزى استان وسایرمسئولان برگزار شد.

ساداتى، فرماندارشهرستان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه رباط کریم قطب کشت زعفران استان تهران است، افزود: این محصول برند شهرستان رباط کریم است و تصمیم داریم برای معرفى این محصول به دنیا و جذب بازارهاى صادراتى، نمایشگاهی در خارج ازکشور برپا کنیم.

حجت الاسلام ترابى، امام جمعه رباط کریم نیز در سخنانی با تاکید بر لزوم تقویت بنیه اقتصادى مردم درشرایط بحران فعلى گفت: راه تقویت اقتصادی جامعه و نا امید کردن دشمن، حمایت ازتولیدملى است، باتوجه به پتانسیل بالای رباط کریم در تولید زعفران، تولید این محصول باید از کشاورزى معیشتى به تولیدصنعتى تبدیل شود.

صالحى، مدیرجهادکشاورزى رباط کریم در این مراسم از تشکیل خانه زعفران دراین شهرستان واستمرار کارهای ترویجی درزمینه کشت زعفران خبرداد و افزود: سطح زیرکشت زعفران رباط کریم درحال حاضر به بیش از٨٠ هکتار رسیده که سالانه بیش از ٦٠٠ کیلو زعفران خشک از این طریق روانه بازار می شود.

وى با اشاره به مزایای کشت محصول زعفران و فعالیت تعاونی تخصصی زعفران کاران دراین شهرستان گفت: اقلیم رباط کریم مناسب محصولات مناطق گرم وخشک مانند زعفران است؛ کشت زعفران علاوه بر درآمدزایى متوسط ٣٥ میلیون تومان در هر هکتار، نیاز آبى پایین و اشتغال زایى بالا را به همراه دارد وباتوسعه کشت زعفران وگل محمدی ویترین زیبایی دربخش کشاورزی شهرستان به نمایش می‌گذاریم.

گفتنی است در این جشنواره که در دهیاری دهستان منجیل آباد برگزارشد 80 نفر از تولیدکنندگان زعفران محصولات تولیدی خود را به نمایش و فروش گذاشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید