Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

احداث بیش از150هکتار گلخانه جدید در استان تهران

گلخانه؛ برند کشاورزی استان تهران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: برند استان تهران گلخانه است و امسال نیز بیش از 150 هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد شده است.

احداث بیش از150هکتار گلخانه جدید در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، هشتاد و نهمین جلسه ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، قارچ و مکانیزاسیون استان به ریاست ذوالفقاری رئیس سازمان، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیران ستادی و شهرستانها تشکیل شد.

ذوالفقاری با اشاره به اهداف توسعه‌ای استان تهران درباره گلخانه و قارچ در سال 97 گفت: از ابتدای امسال تاکنون 152هکتار گلخانه درسطح استان ایجاد شده که از این میزان 115هکتار به صورت خوداجرایی است؛ علاوه براین 66هکتار از گلخانه‌های موجود نیز نوسازی و بازسازی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، همچنین در مورد مکانیزاسیون اظهار کرد: هدفگذاری استان تهران در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در سال جاری ۲۶میلیارد تومان است که تاکنون ۵ میلیارد و 161 میلیون تومان معادل ۲۰درصد تعهد جذب و به میزان ۶۰درصد برنامه ابلاغی شناسایی شده است.

ذوالفقاری، جهادکشاورزی استان تهران را گسترده‌ترین دستگاه با بیشترین شرح وظایف دانست که می‌تواند بیشترین خدمات را به مردم ارائه کند و افزود: برند استان تهران گلخانه و 15 هزار واحد تولیدی-خدماتی است که دربخش کشاورزی استان تهران فعال است.

وی خواستار برندسازی هر شهرستان با عمده‌ترین فعالیت کشاورزی شد و تصریح کرد: محصولات تولیدی شاخص هر شهرستان یا فعالیت ویژه‌ای مثل رفع تداخلات می‌تواند به عنوان برند هر شهرستان معرفی شود؛ شهرستانهای استان تهران با این ویژگی می‌توانند مطرح شده و جایگاه خود را بیابند.

وی همچنین با ابراز گله‌مندی از شرکت ملی نفت به دلیل آلوده کردن بخشی از اراضی کشاورزی استان، بر حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی تاکید کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان نیز با تاکید بر پیگیری مدیران شهرستان‌ها و تسریع در بررسی پرونده طرحهای گلخانه‌ای ارسالی به بانک‌ها گفت: چندین پرونده متقاضی تسهیلات در بخش گلخانه‌ای که تاییدیه کارگروه تخصصی را دارند، در انتظار بررسی در بانکهاست که درصورت رفع این مشکل و پرداخت، حداقل 100هکتار به گلخانه‌های استان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید