Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات :

کرمان با 300 هزار تن، پیشتاز تولید خرما

میزان کل تولید استان خوزستان حدود 180 تا 200 هزار تن اعلام شده که نوع سمران رتبه اول تولید و پس از آن خرمای زاهدی بیشترین تولید استان را داشته است

کرمان با 300 هزار تن، پیشتاز تولید خرما

استان کرمان و جنوب آن، بیشترین تولید خرمای سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند ، چندی پیش نیز مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی از تولید حدود ۱.۲ میلیون تن خرما در سال جاری در کشور  خبر داد و پیش‌بینی کرد  در سال ۱۴۰۰ صادرات خرما با افزایش ۱۵ درصدی به حدود ۲۸۷ هزار تن خواهد رسید و جنوب کرمان با ۱۸ درصد کل تولید، خرمای ایران از استان‌های برتر تولید خرما است.

 محمدحسین اکبری عضو هیات رئیسه انجمن ملی خرما ایران در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص میزان تولید خرما در سال جاری گفت: میزان تولید خرمای استان کرمان و جنوب این استان را حدود 300 هزار تن بوده که از این میزان تولید، بیشترین مقدار آن مربوط به خرمای مضافتی بوده است.

او با بیان اینکه در استان بوشهر حدود 150 هزار تن خرما برداشت شده است، افزود: همچنین استان هرمزگان حدود 143 هزار تن خرما تولید کرد که اکثر آن خرمای پیارم بوده که صادراتی است.

اکبری در خصوص میزان تولید استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: تولید این استان حدود 180 هزار تن بوده که بیشترین نوع خرمای آن، مرداسنگ و کلیته بوده است.

او افزود: همچنین میزان کل تولید استان خوزستان حدود 180 تا 200 هزار تن اعلام شده که نوع سمران رتبه اول تولید و پس از آن خرمای زاهدی بیشترین تولید استان را داشته است. البته تاکنون استان فارس میزان تولید را اعلام نکرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید