Iranian Agriculture News Agency

هادی قوامی نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه وبودجه در گفت‌وگو با ایانا

به جای هزینه‌های کشاورزی، درآمد کشاورزان بیمه شود

هادی قوامی نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه وبودجه در پاسخ به سئوال خبرنگار سیاسی ایانا مبنی براینکه با توجه به بالا بودن خسارت‌ها در بخش کشاورزی چرا فقط سالانه هزار میلیارد تومان در قانون بودجه به این بخش اختصاص داده می‌شود، گفت: براساس قانون مدیریت بحران سالانه 3 درصد از بودجه عمومی به حوادث غیر مترقبه اختصاص داده می‌شود.به‌عنوان مثال، اگر بودجه عمومی 300هزار میلیارد تومان است، 3 درصد آن یعنی حدود 9 هزار میلیارد تومان به حوادث غیر مترقبه اختصاص داده می‌شود.

به جای هزینه‌های کشاورزی، درآمد کشاورزان بیمه شود

او اضافه کرد: البته یک سری منابع نیز از قبل برای هلال احمر و سازمان های دیگر مشخص شده است اما عددی که در قانون بودجه تصویب می‌شود 3 درصد است که هم ماده 10 و هم ماده 12 را شامل می‌شود. در حالی که خسارت‌ها دربخش کشاورزی بالا است.

قوامی با بیان‌اینکه خسارت‌ها در بخش کشاورزی بیش از 12 تا 13 هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: از آنجا که ریسک در بخش کشاورزی بالا است، باید در وزارت کشاورزی تدبیری برای پرداخت خسارت به کشاورزان اندیشه شود.

او این توضیح را هم داد که یکی از اقداماتی که باید انجام شود این است که اولا با موسسات بیمه‌ای مذاکره شود؛ دوما نوع بیمه‌ها تغییر یابد. چرا که مشکل اصلی دراین بخش به مساله بیمه برمی‌گردد که باید مرتفع شود.

قوامی به راهکار دیگری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از راهکارهای موجود این است که به جای هزینه‌های کشاورزی، درآمد کشاورزان بیمه شود دراین صورت شرایط متفاوت‌تر می‌شود و می‌توان مشکلات این بخش را به حداقل رساند. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید