Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور زنان روستایی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایانا:

زنان روستایی در توسعه‌ کسب‌وکارهای نوین موثرترند

زنان روستایی یکی از سرمایه‌های اصلی جامعه کشاورز و روستایی است، به همین دلیل مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری از برنامه های پیگیرانه‌ی وزارت جهاد برای افزایش دانش و جذب زنان به استفاده از فناوری های نوین خبر داد.

زنان روستایی در توسعه‌ کسب‌وکارهای نوین موثرترند

دکتر فروغ‌السادات بنی‌هاشم، درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایانا، با بیان این مطلب و تشریح شرایط فعلی دفتر توسعه امور زنان و عشایری گفت: زنان همیشه در حوزههای مختلف کشاورزی از دیربازحضور داشتند، اما آنچه که امروز تصویر این زنان را تغییر داده است، تاثیر تلاش‌ها  و فعالیتهای دفتر امور زنان روستایی در ارتقای دانش و بینش آنها در زمینه استفاده از فن‌اوریهای نوین بوده است.

به گفته او، با برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی توانسته تولید محصولات گواهی شده و استاندارد،  تهیه کود آلی ورمی کمپوست با استفاده از زباله های خانگی وضایعات کشاورزی را برای زنان به ارمغان بیاورد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی حضور زنان در کسب و کارهای نوین را نتیجه این تغییر شرایط دربرنامه‌های روستاها عنوان کرد وادامه داد: زنان از طریق آموزش‌های وزارت جهادکشاورزی درکنار توسعه تولیدات کشاورزی توانسته‌اند وارد کسب وکارهای نوین و موثر در بخش‌های کشاورزی شوند. 

به گفته او، دفتر توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی وعشایری از سال 1372 تاکنون  توانسته از نظر تشکیلات، منابع مالی وانسانی در زمینه توانمندسازی زنان روستایی وعشایری و ارتقای سطح معیشت آنها اقدامات موثری انجام دهد تا آنجا که 14000 زن تسهیلگر روستایی وعشایری و 2500 صندوق روستایی وعشایری را در گنجینه خود دارد و با این سرمایه و آموزش‌های هدفمند بیش از 300هزار نفر روز در سال زنان را در راه پیشرفت و توسعه‌ی کشاورزی و زندگی روستایی وارد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید