Iranian Agriculture News Agency

/در شورای عشایری اردبیل با حضور رییس سازمان مطرح شد/

بهبود زندگی عشایر با توسعه بوم‌گردی و گردشگری

رئیس سازمان امور عشایر ایران در شورای عشایری استان اردبیل ضمن در خواست کمک از نهادهای بزرگ برای تامین آب عشایری نسبت به تدوین برنامه‌های حمایتی برای توسعه‌ی گردشگری و بوم‌گردی عشایر در استان ابراز امیدواری کرد.

بهبود زندگی عشایر با توسعه بوم‌گردی و گردشگری

به گزارش ایانا،  شورای عشایری استان اردبیل با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران، استاندار اردبیل و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست با بیان این مطلب اظهار داشت: ما در زمینه ارائه خدماتی همچون آبرسانی، راهسازی و توزیع سوخت فسیلی در مناطق عشایری فعالیت داریم اما در پروژه های بزرگ نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط هستیم.

کرمعلی قندالی با بیان اینکه خدمات رسانی به عشایر وظیفه اصلی امور عشایر است، گفت: اجرای پروژه های بزرگ آبرسانی خارج از حیطه وظیفه امور عشایر است و در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط هستیم.

او با بیان اینکه جامعه عشایری ظرفیت های بالایی در تولید دارند، اظهار داشت:  28 درصد دام سبک و  4 درصد دام سنگین کشور در اختیار جامعه عشایری است. 25 درصد گوشت قرمز کشور که شامل 190 هزار تن می باشد به صورت سالانه توسط عشایر تولید می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، در ادامه‌ی این نشست، استاندار اردبیل در شورای عشایری این استان بر تدوین طرح های ویژه برای سرمایه گذاری در خصوص بوم گردی در حوزه عشایر تاکید کرد.

اکبر بهنام جو خواستار ارائه تسهیلات اشتغالزایی به عشایر برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و فروش محصولات تولیدی در این بخش شد و با بیان اینکه مسوولان استانی در مورد تسهیل در روند اجرای این طرح ها با امور عشایر همکاری می کنند، گفت: در همین راستا برگزاری جشنواره های دوره ای و نمایشگاه های دائمی فروش محصولات دامی و صنایع دستی عشایر در اولویت قرار گیرد. راه اندازی صنایع تبدیلی در استان برای بسته بندی و فروش محصولات عشایر از دیگر گام های مهم برای کمک به فروش تولیدات این قشر می باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال های اخیر برای رفع مشکلات عشایر استان اردبیل کارهای مهمی صورت گرفته است، گفت: اجرای پروژه سد پایاب خداآفرین یکی از این اقدامات ماندگار است که موجب کاهش مشکلات مربوط به آب در بین عشایر منطقه شده است. در خصوص رفع مشکلات مربوط به معیشت و رفاه عشایر استان نیز استانداری اقدامات لازم را انجام می دهد

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید