Iranian Agriculture News Agency

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

رفع تداخل به منزله تأیید تصرفات غیرقانونی نیست.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا در شیراز گفت: رفع تداخل یک کار کاملا جمعی است که در قالب کارگروه هایی از شهرستان، کمیسیون استان و در نهایت یک کارگروه مرکزی سیاست گذاری و نظارت بر رفع تداخل را برعهده دارد.

رفع تداخل به منزله تأیید تصرفات غیرقانونی نیست.

مسعود منصور افزود:  منابع طبیعی عضوی از این کارگروه‌ها بوده و به عنوان مجری یکی از قانون‌ها موظف به تهیه سوابق و نقشه ها جهت تصمیم گیری شده است که امیدواریم با تعبیر درست از این قانون استفاده شود.

این مقام مسئول با بیان این که رفع تداخل، در جهت رفع تعارض و مصداق قرار دادن یک قانون برای یک زمین واحد است که دو قانون یا  دو تعریف روی آن انجام شده، اظهار داشت: رفع تداخل نباید به هیچ وجه به منزله تأییدتصرفات و تجاوزات غیرقانونی و اراضی ملی قلمداد شود.

منصور بابیان این‌که منابع طبیعی به عنوان حافظ انفال، حافظ جنگل ها و مراتع کشور، موظف به ساماندهی اقداماتی است که منجر به حفاظت بهتر از این عرصه‌ها می‌شود، اظهار داشت:  یکی از راهکارها حذف عواملی است که منجر به تخریب و آسیب به منابع طبیعی می شود که این موضوع سیاست محوری معاونت حفاظت از امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که بیش از ۴۰ هزار از پرونده‌های اختلافی در قالب کمیسیون‌های ماده واحده تعیین تکلیف شده و تاکنون کاداستر ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی صورت گرفته، گفت: درکنارکاداستر، تامین سوخت های جایگزین در مناطقی که مردم ناچار به قطع درخت و بوته کنی برای تامین سوخت هستند، ایجاد کمربند سبز حائل بین اراضی ملی و غیر ملی، به‌کارگیری و مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع ملی و منابع طبیعی از مواردی است که باعث کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی و یا حذف آن‌ها می‌شوند.

اوخاطرنشان‌کرد: در جهت جلوگیری از قطع سالانه صدها هزار اصله درخت، به دهها هزار خانوار سوخت رسانی شد، همچنین در حفاظت از حدود ۲۷ میلیون هکتار از منابع طبیعی، از مشارکت مردمی کمک گرفتیم که باعث کاهش جدی تخریب این عرصه‌ها شده است.

منصور تاکید کرد: در کنار کار فرهنگی، دستگاه‌های خدمات رسان باید از ارائه خدمات به افرادی که قصد تصرف اراضی و یا ساخت و ساز غیر مجاز داشته خودداری کرده ،  همچنین همکاری ویژه دستگاه قضایی باعث تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها شده تا در مجموع شاهد حفظ بهتر منابع طبیعی به عنوان ثروت بین نسلی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید