Iranian Agriculture News Agency

2هزار و صد نفر فعال در تولید خرمالو

میوه‌ای که اشتغال ایجاد می‌کند!

​مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به قیمت مناسبی که خرمالو در بازار دارد، کشاورزان نیز برای تولید این محصول رغبت بیشتری یافته‌اند.

میوه‌ای که اشتغال ایجاد می‌کند!

منوچهر پارسافر در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه گیلان، با بیان اینکه در گیلان 2هزار و صد نفر در تولید خرمالو فعالیت دارند، گفت: برداشت خرمالو در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود، باغداران استان امسال یک هزار و 950تن خرمالو به ارزش اقتصادی 34 میلیارد ریال برداشت کنند.

وی افزود: بیشترین باغ خرمالوی استان در شهرستان لنگرود با سطح زیرکشتی در حدود 50هکتار واقع است و پس از آن بیشترین باغات خرمالوی گیلان در شهرستانهای تالش، آستارا و رودسر واقع است.

پارسافر با بیان اینکه امسال تولید خرمالو نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مناسبی که این میوه دارد، کشاورزان نیز برای تولید این محصول رغبت بیشتری یافته‌اند، ضمن اینکه آب و هوای مناسب و افزایش سطح زیر کشت نیز از دلایل افزایش تولید خرمالوی امسال نسبت به سال گذشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: برداشت خرمالو در گیلان از اوایل آبان شروع شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه 11درصد باغات خرمالوی کشور در گیلان واقع شده است، گفت: 7درصد خرمالوی کشور نیز در گیلان تولید می‌شود.

پارسافر افزود: اغلب خرمالوی تولید شده در گیلان در بازارهای شهرستان‌ها به فروش می‌رسد و مقداری نیز به استان‌های همجوار می‌رود.

گفتنی است؛مصرف خرمالو علاوه بر پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول، فشارخون، بیماری های کلیوی و پوستی مفید است.


انتهای پیام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید