Iranian Agriculture News Agency

تقدیر از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه اجرایی منتخب در نظام آماری

ایانا-کشاورزی: از کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از مدیران موفق در حوزه آمار تجلیل بعمل آمده و از مدیریت شایسته نامبرده و همکاری موثر وزارت جهاد کشاورزی با مرکز آمار ایران تقدیر شد.

تقدیر از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه اجرایی منتخب در نظام آماری

همزمان با هفته آمار و برنامه ریزی و در سومین روز این بزرگداشت با عنوان "فرهنگ سازی آماری" مراسمی با حضور جمعی از محققان، متخصصان، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار گردید.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این مراسم پس از سخنرانی امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار ایران از مدیران و کارشناسان حوزه آمار دستگاه‌های اجرایی منتخب تجلیل بعمل آمد.

در همین راستا از کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از مدیران موفق در حوزه آمار تجلیل بعمل آمده و از مدیریت شایسته نامبرده و همکاری موثر وزارت جهاد کشاورزی با مرکز آمار ایران تقدیر شد.

در این مراسم امید علی پارسا رییس مرکز آمار ایران با ذکر اهمیت امسال و سال آینده در تحقق گذار از دوره آمارهای سنتی به عصر مدرن در نظام آماری گفت: چنانچه نظام آماری کشور بخواهد از قافله پیشرفت و توسعه آمارها از سایر کشورهای پیشرو در دنیا عقب نماند ناچار است هر چه زودتر تولید داده‌های آماری با کیفیت را مبتنی بر داده‌های ثبتی را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس مرکز آمار با مهم خواندن یکپارچه سازی و انسجام اطلاعات آماری دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: در حوزه آمار نقش مرکز آمار در نظام آماری ثبتی مبنای جدید همچو نقش سازمان برنامه و بودجه در امور برنامه ریزی وسیاست گذاری‌های اقتصادی و اجتماعی است بدین صورت که با تعیین اهداف مشخص در حوزه تهیه و انتشار آمارهای رسمی با تخصیص بودجه کافی و معین مرکز آمار نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید