Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد:

ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی کشاورزی به‌زودی

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از بررسی نرخ‌های خرید تضمینی پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در شورای اقتصاد خبر داد و تأکید کرد که قطعاً نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی کشاورزی به‌زودی

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا، بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی هرساله موظف است حداقل به‌اندازه نرخ تورم سالیانه، قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی را تا نیمه تیرماه محاسبه و به شورای اقتصاد پیشنهاد دهد و دولت نیز بر اساس همین قانون مکلف به بررسی، تصویب و ابلاغ این نرخ‌ها تا پایان شهریورماه هرسال از طریق رسانه‌های عمومی است.

اما باوجود گذشت یک ماه ازآنچه قانون برای دولت تکلیف کرده، هنوز نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصویب و ابلاغ نشده است.

در این رابطه عبدالمهدی بخشنده - معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی - به ایسنا گفت: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی نیز با تأخیر اندکی و در مردادماه نرخ‌های پیشنهادی خود را به شورای اقتصاد پیشنهاد داد اما انتظار می‌رود این نرخ‌ها با توجه به آغاز فصل زراعی، هر چه سریع‌تر تصویب و ابلاغ شود.

او بابیان اینکه کشاورزان هیچ نگرانی بابت آینده تولید و بازارشان نداشته باشند، تأکید کرد که با توجه به وضعیت کنونی قطعاً نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد و این نگاه در دولت نیز وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید