Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد:

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه ارژن و پریشان

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان به همراه کشف و ضبط دو قبضه اسلحه ومقداری ادوات شکار در کازرون فارس.

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه ارژن و پریشان

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در هفته جاری موفق به کشف و ضبط دو قبضه اسلحه ومقداری ادوات شکار شدند، همچنین با توجه به وظایف سازمانی در عملیاتی دیگر ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان در سرحد عبدویی پای آب، نسبت به قلع و قمع 4 مورد از ساخت و سازهای پنهانی اقدام کردند.

اسلحه های مکشوفه شامل یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول و یک قبضه اسلحه پنج تیر پران بوده که به همراه 30 عدد فشنگ مربوطه و یک کوله پشتی کشف شد.

همچنین ساخت و سازهای مربوطه شامل 4 مورد ساخت و ساز غیر مجاز و یک مورد شروع به ساخت بوده که با تلاش مامورین ناکام ماند و ساختمان های ایجاد شده به منظور تصرف منطقه حفاظت شده نیز قلع و قمع شد.

در همین راستا محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با وجود اخطارهای مکرر یگان حفاظت به افراد سودجو مبنی برعدم تصرف اراضی ملی متأسفانه گاها افراد خاطی با بی توجهی اقدام به ساخت و ساز کرده  و علی رغم اخطار جهت رفع تصرف هیچ اقدامی نسبت به این موضوع انجام نداده و این امر باعث می شود که بر اساس ماده 69 قانون مجازات اسلامی و ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع  نسبت به قلع و قمع آثار تخریب اقدام شود.

محمودی تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز و توسعه در مناطق حفاظت شده باید بر اساس طرح جامع و تفضیلی مدیریت منطقه صورت گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده قائم مقام کلیه دستگاه های دولتی به شمار می‌‎رود و با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز در این مناطق به شدت برخورد خواهد کرد. 

او تصریح کرد: هر گونه تغییر کاربری جدید در مناطق حفاظت شده و اراضی زراعی و باغی علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی مشمول مجازات های کیفری شدیدی نیز می شود.

دوست داران محیط زیست می‌توانند هرگونه گزارش آتش‌سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های ملی و حفاظت شده، شکار و صید و... را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید