Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

واگذاری400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده به نوغانداران

ایانا-کشاورزی: این تفاهم نامه در 11 بند و به مدت 2 سال در کلیه استان‌های کشور با اولویت شهرهایی که در آن پرورش نوغان بیشتر است، مانند گیلان، خراسان رضوی، گلستان، آذربایجان شرقی و اصفهان با مساعدت در بازاریابی و خرید تضمینی، ایجاد زنجیره تولید ارزش و ... انجام می‌شود.

واگذاری400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده به نوغانداران

در سال جاری 400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده در اختیار نوغانداران قرار داده می‌شود.

عدیل سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد با بیان اینکه در 50 کشور دنیا فعالیت نوغانداری انجام می‌شود، گفت: ایران با تولید 120تن تخم نوغان در سال رتبه هشتم دنیا را در صنعت نوغانداری به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در 22 استان کشور تولید ابریشم صورت می‌گیرد، افزود: 96 درصد این تولیدات در 7 استان کشور از جمله گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در شرایط فعلی جامعه ایجاد اشتغال و درآمد از اهمیت بالایی برخوردار است و پرورش کرم ابریشم و درآمد حاضل از آن سبب می‌شود تا شاهد کاهش مهاجرت از روستا به شهرها باشیم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با بیان اینکه حمایت‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است، گفت: بهسازی توت‌ستان‌های موجود، توسعه این باغات در اراضی قابل رشد، حمایت از نوغانداران و تامین نهال توت اصلاح شده از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه است.

او افزود: در سال جاری 400 هزار اصله نهال توت اصلاح شده در اختیار نوغانداران قرار داده می شود.

سروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به امضای تفاهم‌نامه بین این سازمان و کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه در 11 بند و به مدت 2 سال در کلیه استان‌های کشور با اولویت شهرهایی که در آن پرورش نوغان بیشتر است، مانند  گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی،مازندران،گلستان، آذربایجان شرقی و اصفهان با مساعدت در بازاریابی و خرید تضمینی، ایجاد زنجیره تولید ارزش و ... انجام می‌شود.

خودکفایی 700هزار خانوار کمیته امدادی

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز در این مراسم بر ایجاد و افزایش درآمد مددجوها تاکید کرد و گفت: تاکنون 700هزار خانوار کمیته امدادی خودکفا شده‌اند.

او با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم در اشتغال مددجوها است، افزود: 60درصد از مددجوهای این سازمان در روستاها زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: پرورش کرم ابریشم می‌تواند سبب اشتغالزایی شود و همچنین تولید را افزایش داده و وابستگی کشور را در این حوزه کاهش دهد و این موضوع در چهارچوب اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید