Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی تهران:

تولیدداخلی ماشین‌آلات کشاورزی درشرایط تحریم

ایانا-کشاورزی: در صورت تحریم نیازهای کشور قابل تامین بوده و ماشین‌آلات بزرگ در داخل قابل تولید است.

تولیدداخلی ماشین‌آلات کشاورزی درشرایط تحریم

رئیس اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 شرکت در حوزه تولید ماشین‌آلات بزرگ کشاورزی فعالیت دارند، گفت: در صورت تحریم، ماشین‌آلات بزرگ در کشور قابل تولید است.  

علی توسطی به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا توضیح داد که این 100 شرکت در حوزه تولید ماشین‌آلات بزرگ از تراکتور تا ماشین‌های دنباله دار فعال هستند.

او با تاکید بر اینکه اعمال تحریم در حوزه ساخت ماشین‌آلات بزرگ کشاورزی ما را آسیب پذیر نمی‌کند، افزود: با توجه به سرعت تغییر و ورود ماشین‌آلات جدید کشاورزی، شرکت در نمایشگاه‌های ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون لازم و ضروری است، زیرا شرکت در این نمایشگاه ها و واردات برخی محصولات سبب می‌شود تا با مهندسی معکوس و بومی‌سازی به فناوری‌ها دست پیدا کنیم.

او با بیان اینکه صد درصد وابستگی ما در ماشین‌آلات بزرگ کشاورزی از بین نرفته است، گفت: در صورت تحریم نیازهای کشور قابل تامین بوده و ماشین‌آلات بزرگ در داخل قابل تولید است.

رئیس اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی تهران با بیان اینکه در تولید ماشین‌آلات کوچک مانند انواع پمپ‌های آبرسان، سم پاش‌ها، ادوات باغبانی، تیلر، اره‌های برقی و علف زن‌ها همچنان مشکلاتی وجود دارد، افزود: متاسفانه در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های مناسبی صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه تعدادی شرکت شبه دولتی در این بخش وجود دارد، توضیح داد: تولید ماشین آلات در این بخش به روز نیست و نسبت به کالاهای خارجی قیمت بالاتری دارند، در حالی که قیمت آن‌ها کاملا غیررقابتی است.

توسطی درباره وضعیت واردات فعلی کشور در این حوزه هم گفت: تا پیش از این ماشین‌آلات از کشورهای ایتالیا، ژاپن، انگلستان و اروپای غربی وارد کشور می‌شد اما در حال حاضر به دلیل کاهش قدرت خرید عموم مردم این ماشین‌آلات از چین وارد می‌شود.

او در پایان با تاکید به اینکه باید نگاه ویژه به ماشین‌آلات کشاورزی شود، افزود: کاهش تعرفه واردات این محصول می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید