Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهادکشاورزی استان خواستار شد؛

نهاده‌های دامی استان تهران در زمان مناسب تأمین شود

رئیس جهادکشاورزی استان تهران، تأمین فوری نهاده‌های دامی استان ازطریق شرکت خدمات حمایتی را خواستار شد.

 نهاده‌های دامی استان تهران در زمان مناسب تأمین شود

به گزارش خبرنگار ایانا درتهران، کریم ذوالفقاری در جلسه‌ای که با حضور مدیران اتحادیه‌های دامداران و مرغداران، معاونان و مدیران سازمان و دوتن از واردکنندگان نهاده و پشتیبانی ناجا تشکیل شد، بر تامین به موقع نهاده‌های دامی و کود استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: کشاورزان نیاز به کود برای انجام کشت پاییزه خود دارند؛ باتوجه به اینکه برای کشت کلزا تا پایان مهرماه و برای کشت گندم و جو تا پایان آذر وقت داریم باید هرچه سریع تر کود موردنیاز به استان حمل و به کشاورزان تحویل شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه سهمیه کود استان در بنادر موجود است، گفت: هزارتن اوره در کرمانشاه، 1500تن کود اوره در بندر امام و 2هزارتن کود فسفات نیز در این بندرآماده حمل داریم و در مجموع 4500 تن کود درفازاول در انتظار حمل به استان برای استفاده در کشت پاییزه است.

وی با تاکید بر همکاری و کمک تمام ارگانها برای حل این مشکل اظهار داشت: تسریع در بارگیری کودها برای کشت به موقع ضروری است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از جو منفی در مورد کمبود نهاده گفت: جو منفی در مورد کمبود یک چیز افزایش تقاضای ناگهانی را درپی دارد؛ باید قبل از بروز هرگونه مشکل در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود؛ بنابراین هماهنگی در مورد تامین نهاده ها، کالاهای اساسی، سوخت و غیره و هم اندیشی بین واردکنندگان، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و دستگاه دولتی مهم بوده و برگزاری جلسات منظم هفتگی دراین خصوص ادامه خواهدداشت.

خلیلی، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان هم چنین از حل مشکل حمل و نقل نهاده‌های دامی از مبادی ورودی به کشور به انبارها خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و تعدیل نرخ حمل و نقل، این مشکل تقریبا رفع شده است.

رضوی، نماینده شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز در این خصوص از تحویل روزانه 220تن کنجاله سویا خبر داد و گفت: از ابتدای کار تاکنون 500تن نهاده به اتحادیه مرغ تخمگذار تحویل شده و حمل این نهاده‌ها از بندر به میزان روزانه 250تن ادامه دارد.

پشتیبانی ناجا نیز در این جلسه برای حمل هرگونه کود یا نهاده از مرزهای ورودی کشور و بنادر اعلام آمادگی کرد و گفت: سپاه و ناجا از طریق بنیاد تعاون درجهت رفع مشکلات حمل و نقل همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید