Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خبر داد:

عبور کشت کلزا از مرز 300 هکتار در اردبیل

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردبیل گفت: در سال زراعی جدید بیش از 300 هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافت.

عبور کشت کلزا از مرز 300 هکتار در اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، بهروز آقازاده اظهار کرد: میزان تولید کلزا در سال زراعی گذشته در این شهرستان بیش از 420 تن بوده و پیش بینی می‌شود، در سال زراعی جاری افزون بر 700 تن دانه روغنی کلزا در فصل برداشت از مزارع این شهرستان برداشت شود.

آقازاده بیان کرد: امسال بیش از 2 تن  بذر کلزا در بین 108 نفراز زارعین این شهرستان توزیع گردیده است و ارقام کشت شده شامل ارقام هیبرید نپتون، ناتالی،گارو،روهان و هیدرومیل است.

وی عنوان کرد: از خصوصیات بارز ارقام هیبرید عملکرد بالا در واحد سطح و یکنواختی در رسیدگی محصول است که این موضوع برداشت را راحت‌تر می‌کند.

آقازاده برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی گسترده در خصوص مزایای کشت کلزا، تامین بذور هیبرید و مقاوم به ریزش و سرما با عملکرد بالا و تامین کارنده‌های کلزا را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترغیب و تسهیل شرایط کشت برای کشاورزان عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردبیل اعلام کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته ،با توجه به رعایت اصول و فنون کشت گیاه کلزا مزارع از سطح سبز مطلوبی برخوردارند.

این مقام مسئول خاطر نشان نمود:دستیابی به نتیجه مطلوب مستلزم ارتباط نزدیک کارشناسان با کشاورزان است و این مدیریت در تمامی مراحل تا برداشت محصول در کنار کشاورزان خواهد بود و در حال حاضر کلزاکاران می بایست با توجه به توصیه‌های کارشناسان ،اقدام به آبیاری و مبارزه با علفهای هرز کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید