Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نیر:

پروژه بین‌المللی ایران سیمیت اجرایی می‌شود

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نیز، از اجرای پروژه بین‌المللی ایران سیمیت در این شهرستان خبر داد.

 پروژه بین‌المللی ایران  سیمیت  اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، رضا ناصری گفت: این طرح شامل پروژه‌های بهنژادی، بهزراعی، کشاورزی حفاظتی و برنامه‌های آموزشی در پلات فرم‌های تحقیقاتی و پلات فرم‌های زارعان بوده که در روستای بوسجین بخش کوراییم این شهرستان در زمینی به مساحت 7 هکتار توسط مددکار و کشاورز نمونه؛ حجت اسماعیلی فرد در حال اجراست.

ناصری افزود: این طرح با همکاری مرکز بین المللی سمیت، دفتر گندم وزارتخانه، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره تولیدات گیاهی این مدیریت و مرکز جهادکشاورزی کوراییم با هدف، ایجاد امنیت غذیی و تولید پایدار در قالب پلاتفرم‌های ترویجی و آموزشی برای مقایسه بین14 رقم از نظر: میزان بذر و کود مصرفی، عمق کاشت، تنظیم کارنده‌ها و ... اجراء می‌شود.

به گفته ناصری، ما نهایت همکاری را با موسسات بین المللی در راستای رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و افزایش میزان محصولات کشاورزی و کشت محصولات با نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا انجام خواهیم داد بدیهی است نتایج این تحقیقات پس از تجزیه و تحلیل نهایی در اختیار زارعان منطقه قرار خواهد گرفت تا آنان نیز در جریان این تحقیقات قرار گرفته و با استفاده از آخرین یافته‌های تحقیقاتی در سنگر تولید و خودکفایی حضور مستمر و تاثیرگذار خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید