Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

اجرای همه تعهدات توسعه گلخانه‌ها تا پایان امسال

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری؛ تمام تعهدات توسعه گلخانه‌های استان زنجان عملیاتی می‌شود.

اجرای همه تعهدات توسعه گلخانه‌ها تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، بهنام اوجاقلو با بیان اینکه گلخانه‌های استان اکنون به 33 هکتار می‌رسد، بیان کرد: قرار است در برنامه ششم توسعه 100 هکتار گلخانه در استان زنجان احداث شود.

اوجاقلو سهمیه ابلاغی ایجاد گلخانه در سالهای 95 تا 99 در استان را به ترتیب 10هکتار، 15 هکتار، 20 هکتار، 25 هکتار و 30 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: اکنون 66 واحد گلخانه‌ای در مجتمع گلخانه‌ای وحدت واگذار شده است که با شروع به کار این واحدها تا پایان امسال، تمام تعهدات از سال 95 تا سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از فضای آزاد به محیط گلخانه به منظور مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و نهال از جمله مهمترین محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان زنجان محسوب می‌شود.

اوجاقلو با تاکید بر اینکه گسترش تولید محصولات گلخانه‌ای گامی اساسی در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به حساب می‌آید، بیان کرد: مصرف آب در گلخانه نسبت به فضای باز حدود 10 تا 12 برابر کمتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید