Iranian Agriculture News Agency

پروژه ارتقاء امنیت غذایی ایران-ایکاردا در 900 هزار هکتار از اراضی کشور اجرا می شود

پروژه ارتقاء امنیت غذایی ایران-ایکاردا در 900 هزار هکتار از اراضی کشور اجرا می شود

 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروژه ارتقاء امنیت غذایی ایران-ایکاردا امسال در سطح 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شد.

به گزارش ایانا از لرستان،عباس کشاورز امروز پنج شنبه در حاشیه جلسه مشورتی پروژه ارتقاء امنیت غذایی ایران-ایکاردا در خرم آباد با علام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود سطح پوشش این پروژه تا پایان سال آینده به 90 هزار هکتار برسد.

وی اضافه کرد:بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این پروژه تا سال 1400 در سطح ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا می شود.

کشاورز خاطرنشان کرد:پروژه ارتقا امنیت غذایی ایران-ایکاردا به صورت پایلوت در سطح اراضی کشاورزی استان های لرستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی اجرا می شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که کشاورزی قراردادی در سطح کشور باید عملیاتی شود و تولید کننده قبل از کاشت باید مشتری داشته باشد، از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات لازم به طرح های کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

کشاورز با بیان این که  امسال در کشت پاییزه حدود 2 میلیون و 100 هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و 900 هزار هکتار گندم دیم کشت شده است،گفت: در ستل جاری جو آبی در سطح حدود 700 هزار هکتار، جو دیم یک میلیون و 600 هزار هکتار، کلزا حدود 450 هزار هکتار و چغندرقند 23 هزار هکتار کشت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید