Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امورزنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی:

افزایش سرمایه صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر امورزنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی، بر افزایش سرمایه صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایری کشور تأکید کرد.

افزایش سرمایه صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، فروغ السادات بنی‌هاشم در مراسم رونمایی از خط تولید گیاهان دارویی سایت تحفه سبز سلامت صندوق‌های خرد زنان روستایی شهرستان مرودشت که رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس نیز حضور داشت، گفت: یکی از برنامه‌های بسیار جدی وزارت جهادکشاورزی افزایش اعتبار این صندوقها بوده که در این راستا در سالهای اخیر تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون بسته شد که براساس این تفاهم‌نامه‌ها این صندوق‌ها، بدون اخذ هیچ وثیقه و ضامنی از زنان روستایی و صندوقهای خرد، حاضر شدند تا یک سقف معین به این صندوقها تسهیلات بدهند.

بنی‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به "روز جهانی زن روستایی" گفت: تا چند سال گذشته اعتقاد بر این بود که زنان روستایی، افراد محروم و ناتوانی بوده که نیازمند حمایت دولت‌ها و حکومت‌ها هستند، اما توجه به توسعه روستایی در کشورهایی مانند هندوستان و مطالعات در این زمینه نشان دادکه این امر مرهون تلاش زنان توانمند روستایی بوده، این نتایج منجر به اختصاص روزی به زنان روستایی شد و در این راستا برنامه‌های مختلفی طی سالهای اخیر اجرا شد، به عنوان مثال دهه ۹۰ را " دهه زن و توسعه"  نامیدند.

او با بیان این‌که در گذشته صرفا به کارهای بزرگ توجه می‌شد که نتیجه آن شهرهای بزرگ پر از آسیب بود، خاطرنشان کرد: نامگذاری "روز جهانی زن روستایی" فرصتی است که سیاستگذاران با بازبینی در برنامه‌های خود و توجه به زنان روستایی به توسعه درون زا و متوازن دست یابند.

این مقام مسئول با اشاره به اولین صندوق زنان روستایی در مدت کوتاهی به شبکه اقتصادی تبدیل شد و هر روز یک فعالیت اقتصادی جدید در آن ایجاد می‌شود، افزود: این پیشرفت گام به گام صندوق‌، تا رسیدن به ثبات ادامه دارد.

مدیر کل دفتر امور زنان روستایی وعشایری وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: امروز شاهد تکمیل زنجیره تولید و افتتاح بخش دیگری از گیاهان دارویی در این صندوق هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک از طریق همین صندوقهای شهرستانی شاهد کارگاه‌های تولید دارو و کارگاه‌های فرآوری انواع گیاهان دارویی باشیم، به شکلی که پاسخگوی بسیاری از نیازهای نیاز کشور باشد.

بنی‌هاشم تاکید کرد: با مشارکت و هم‌افزایی بخشهای مختلف کار بسیار بزرگی در این استان و در این صندوق انجام شد که امیدوارم الگویی برای سایر شهرستانها باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید