Iranian Agriculture News Agency

تخصیص اعتبار برای طرحهای آبخیزداری در لرستان

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای آبخیزداری در استان لرستان خبر داد.

تخصیص اعتبار برای طرحهای آبخیزداری در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خرم آباد، خلیل آقایی گفت: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و 10 میلیارد تومان از سوی استانداری استان لرستان به اجرای پروژه های آبخیزداری استان اختصاص داده شده است.

آقایی همچنین گفت: در لرستان زمینه برای انجام کار بیشتر فراهم است و این استان می تواند تا سقف ۵۰ میلیارد تومان مجوز هزینه در اجرای پروژه های آبخیزداری، توسعه جنگل، احیای مراتع، کاداستر جنگل ها، غنی‌سازی مکان هایی که جنگل ها از بین رفته اند، مبارزه با آفات و جلوگیری از خشکیدگی بلوط را داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش بی وقفه مدیر و کارکنان منابع طبیعی استان لرستان از رایزنی و اخذ مجوز برای استخدام ۵۴۴ نفر نیروی انسانی در کل کشور خبر داد و افزود که سهم لرستان ۱۳ نفر است.

آقایی با بیان اینکه هیچ سهمیه ای برای ستاد سازمان جنگل ها در نظر گرفته نشده است خاطرنشان کرد: تمامی این ۵۴۴ نفر متعلق به ۳۳ استان کشور است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به عنایات ویژه رهبر انقلاب به موضوع آبخیزداری و اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه آبخیزداری اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس این امر را مصوب و در اختیار سازمان جنگل ها قرار دادند تا شاهد آغاز یک نهضت اجرایی فراگیر در کشور باشیم.

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اجرای پروژه‌های آبخیزداری را تداعی‌کننده رشادت های سال‌های اول انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این پروژه‌ها برای مردم نوید خیر است که در این شرایط  کم آبی و خشکسالی، این پروژه ها می تواند آب را هدایت کرده تا مردم استفاده بهینه از آب را داشته باشند.

آقایی به نکته مثبت دیگری از پروژه های آبخیزداری اشاره و افرود: در زمان ترسالی که بارش باران زیاد است، آب حاصل از بارش می‌تواند به سیل تبدیل شود که اجرای پروژه های آبخیزداری می‌تواند از وقوع سیل نیز جلوگیری کند.

خلیل آقایی در ادامه با اشاره به اینکه برای خشکیدگی و مبارزه با آفات درختان جنگلی بویژه بلوط ها هیچ محدودیت مالی قائل نمی‌شویم خاطرنشان کرد: استان لرستان به هر میزان برای مبارزه با خشکیدگی و دفع آفات درختان جنگلی نیازمند اعتبار باشد کوتاهی صورت نمی گیرد.

در این نشست، اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور رییس سازمان جنگل ها در لرستان، یکی از سیاست‌های کلی نظام را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، اقتصاد مقاومتی است که اگر دولت، مجلس و همه مسئولین به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری می کردیم، امروز در این شرایط تحریم با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

ملکشاهی با بیان اینکه فرو نشست آب های زیرزمینی یک خطر بزرگ است خاطرنشان کرد: نگهداری از جنگل ها و حفاظت از آنها می‌تواند در بُعد تغذیه آب‌های زیرزمینی کمک شایانی را به جامعه کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان تنظیم بندی شاخص ها و برنامه ریزی کارها توسط رییس سازمان جنگل ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نجفی مدیر کل منابع طبیعی لرستان  و تمام پرسنل منابع طبیعی استان نهایت تقدیر و تشکر را دارم چرا که کارها و زحمات شما قابل تحسین است.

رییس سازمان جنگلها را در سفر به لرستان تعدادی از مدیران دفاتر ستادی همراهی می کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید