Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جنگل‌ها:

منابع طبیعی بدون مردم به توفیق دست پیدا نمی‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مردم بهترین حافظان منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی بدون حضور مردم به هیچ توفیقی دست پیدا نخواهد کرد.

منابع طبیعی بدون مردم به توفیق دست پیدا نمی‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جنگل ها،خلیل آقایی که روز سه شنبه جهت بازدید از طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری عازم استان مرکزی - اراک - شده است در شورای اداری منابع طبیعی استان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی باید محدودیت ها و موانع را از سر راه مردم بردارد تا مردم به آسانی بتوانند در طرح های منابع طبیعی مشارکت و ایفای نقش کنند.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات مردم و منابع طبیعی بخاطر مشخص نبودن مرز مستثنیات و اراضی ملی است خاطر نشان کرد: ما باید بجای تشکیل پرونده، مشکل منابع طبیعی با مردم را حل کنیم.

 

آقایی همچنین یادآور شد: هنر ما باید این باشد که کارهای منابع طبیعی را به سوی مردم سوق دهیم و مطمئن باشید برخورد قهریه با مردم جهت توسعه و حفظ منابع طبیعی راه به جایی نخواهد برد.

 

مرتع، اساس و بنیان منابع طبیعی است

 

مسئول اول منابع‌طبیعی کشور در ادامه، مرتع را اساس و بنیان منابع طبیعی برشمرد و افزود: به دنبال اقتصادی کردن این حوزه هستیم تا بتوانیم با جلب مشارکت حداکثری مردم، تمایل آنان را با حضور بیشتری در طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شاهد باشیم.

 

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت طرح های آبخیزداری و آبخوانداری و تجهیز ۲ هزار کارگاه آبخیزداری در سراسر کشور خاطر نشان کرد: اقدامات آبخیزداری امسال در ۳۵۰ شهرستان اجرایی می شود.

 

وی طرح مدیریت جامع آبخیز را اقدامی یکپارچه و منسجم در منابع طبیعی دانست و گفت: کلیه فعالیت ها و اقدامات منابع طبیعی از قبیل: سیل، اطفای حریق جنگل ها و مراتع، اجرای طرح کاداستر، مبارزه با آفات و امراض گیاهی و جنگلی، توسعه زراعت چوب و حفاظت مشارکتی و غیره تماماً در قالب طرح مدیریت جامع آبخیز انجام می شود.

 

خلیل آقایی اقدامات منابع طبیعی در کشور را بسیار متنوع و متعدد خواند و به مدیران و کارشناسان توصیه کرد کشت زراعت چوب، تولید بذر و نهال و کشت گیاهان دارویی با نقش و مشارکت مردم را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به استان مرکزی از چند طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه دره گردو و همچنین از ایستگاه تولید بذر کرک و پارک جنگلی ۱۲ هکتاری چپقلی بازدید کرد.

 

بر اساس این گزارش، تعدادی از مدیران دفاتر ستادی در سفر به استان مرکزی رییس سازمان جنگل ها را همراهی می کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید