Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

رشد مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها

مدیر شیلات جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: میزان سرانه مصرف آبزیان درآذربایجان شرقی از100 گرم در سال1373 به بیش از6.6 کیلوگرم درسال 97رسید.

رشد مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها

به گزارش خبرنگار ایانا در تبریز،  محمد صمدزاده با اشاره به اهمیت مصرف آبزیان در سبد غذایی و جایگزینی به‌جای مصرف برخی مواد غذایی کم ارزش اظهار داشت: با تلاشهای گسترده از جمله آموزش‌های انجام شده و اقدامات رسانه‌‌ای و ترویجی و همچنین توسعه مراکز عرضه آبزیان بصورت خام و فرآوری شده و نیز مراکز طبخ در سطح استان، هم ‌اینک میزان سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان شرقی از 100 گرم در سال 1373 و 5.5 کیلوگرم درسال 1390 به بیش از 6.6 کیلوگرم در سال 97 رسیده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان از ورود بخش خصوصی به عرصه تولید محصولات متنوع و جدید و ایجاد زنجیره دریایی و کمک به ترویج مصرف آبزیان ابرازخرسندی کرد و افزود: امید است با راه‌اندازی مراکزمناسب، شاهد تغییر به سمت شیوه تغذیه سالم در میان خانواده‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 15 مرکز ویژه عرضه و طبخ ماهی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد افزود: بیش از 50 رستوران نیز در منوی غذاییشان ماهی گنجانده اند.

صمدزاده با بیان اینکه افتتاح مراکز طبخ آبزیان در بالابردن میانگین سرانه مصرف آبزیان و ایجاد زنجیره تولید در استان آذربایجان شرقی نقش موثری خواهد داشت گفت: اگر ماهی در سبد مصرف خانوار قرار گیرد بیماری‌های مختلف کاهش و در نتیجه هزینه‌های درمان نیز تقلیل پیدا می‌کند و کودکانی باهوش و سالم خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید