Iranian Agriculture News Agency

گزارشی از بریپل پاندیت:

چگونه باید نسل بعدی کشاورزان را پرورش داد؟

به گفته کارشناسان صنایع غذایی٬ نسل جدید گرایش بیشتری به تولید محصول در مزارع کوچک و استفاده از کشاورزی پایدار دارند. این اتفاق بسیار خوبی است. اما همانطور که شیوه مزارع صنعتی٬ محبوبیت خود را از دست می‌دهد٬ جمعیت کشاورزان هم به سمت پیر شدن می‌رود. نسل جدید کشاورزان هم برای داشتن مزرعه جدید و نگه‌داری از مزارع موجود با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند.

چگونه باید  نسل بعدی کشاورزان را پرورش داد؟

به گزارش ایانا به نقل از بریپل پاندیت٬ پس چگونه باید جلوی خونریزی را گرفت و در عین حال نسل بعدی کشاورزان را پرورش داد؟ کمپانی‌های بزرگ مواد غذایی مانند جنرال میلز٬ بقای خود را در حل مشکلات رشد جمعیت می‌دانند. یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن نسل آینده به کشاورزی کارآموزی در مزارع است. کارآموزی کمک می‌کند تا کشاورزان احتمالی با زندگی واقعی یک کشاورز از نزدیک آشنا شوند.

گذراندن دوره‌های مرتبط هم می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا با مدیریت زنجیره تولید٬ شبکه‌های کسب و کار٬ بازاریابی٬ خرید یا اجاره زمین و سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

اکثر برنامه‌های کارآموزی در مزارع کوچک اجرا می‌شود که در آن از شیوه‌های کشاورزی پایدار و ارگانیک استفاده می‌شود تا به یادگیری نسل جوان کمک کند.

محصولات ارگانیک و طبیعی از دهه 70 میلادی در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی وجود داشته ولی در طی سال‌های گذشته نسبت به کلمه «طبیعی» درج شده روی برچسب‌ها اهمیت چندانی داده نشده است. اما نسل جدید به دنبال صحت و شفافیت بیشتری است. کمپانی‌های مواد غذایی برای اینکه بتوانند توجه و وفادارای مشتریان را جذب کنند باید به منابع ارگانیک و استفاده از شیوه‌های کشاورزی پایدار در زنجیره تولید مواد غذایی دقت کنند.

کمپانی جنرال میلز در سال‌های اخیر تلاش کرده تا بیشتر به سمت کشاورزی پایدار حرکت کند و سعی کرده تا نیروی جوان را به خود جذب کند. تلاش‌های این کمپانی فرصت‌های جدیدی را برای کشاورزان جوان بوجود آورده که قصد دارند مفهوم و ایده‌های پایداری را عملی کنند.

دسترسی به زنجیره تولید محصولات ارگانیک برای جنرال میلز بسیار مهم است. این موضوع به خودی خود چالش بسیار بزرگی است. جنرال میلز برای حل این مشکل از برنامه‌ای حمایت می‌کند که در آن شرایط زمین‌های کشاورزی غیرارگانیک برای کشت محصولات ارگانیک تغییر داده می‌شوند. این مزارع بعد از گذشت چندین سال می‌توانند گواهینامه ارگانیک را دریافت کنند و تمام محصولاتی که در این مدت کشت می‌شوند با برچسب «در حال تغییر» فروخته می‌شوند.

این کمپانی همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ۱۳هزار هکتار زمین زراعی غیر ارگانیک را به ارگانیک تبدیل کند. جنرال میلز از گندم پرورش یافته در این زمین‌ها برای تولید ماکارونی استفاده خواهد کرد.

کشاورزی پایدار حرکتی اجتماعی و محیط زیستی است. در نبود مدیران پیشرو در راس قدرت٬ کمپانی‌هایی مانند جنرال میلز با به اشتراک گذاشتن دانش و ترویج نوآوری انگیزه‌ای برای نسل آینده ایجاد می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید