Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید 2300 تنی سویا در میاندورود

مدیر جهادکشاورزی میاندورود، از آغاز برداشت سویا در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید 2300 تنی سویا در میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، سید شبر موسوی گفت: امسال یک‌ هزار و 192 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته است.

موسوی با بیان اینکه سویا یکی از مهم‌ترین انواع روغن‌ها به‌شمار می‌آید، افزود: این روغن حاوی اسید لینولئیک بسیار بالایی است و به همین دلیل از آن نمی‌توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده کرد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه میزان پروتئین سویا دو برابر سایر دانه‌های روغنی است، ادامه داد: درصد روغن این محصول از سایر دانه‌های روغنی رایج کمتر است و بیش از سایر دانه‌ها به پروتئین حیوانی شباهت دارد.

 مدیر جهادکشاورزی میاندورود کشت دانه روغنی سویا در مازندران را بهاره و تابستانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برداشت سویای بهاره در اراضی خشکه‌زاری آغاز شده است.

 موسوی با بیان اینکه تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که دانه سویا با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات در ارتباط است، اضافه کرد: مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا بوده و حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولئیک اسید و ایزوفلاون است.

 وی با بیان اینکه میانگین عملکرد دانه سویا در این شهرستان دو تن در هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود دو هزار و 384 تن دانه سویا در زمینهای کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید