Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان قزوین:

فرصت‌های شغلی پایدار کشاورزی توسعه می‌یابند

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: 738 میلیارد ریال تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

فرصت‌های شغلی پایدار کشاورزی توسعه می‌یابند

به گزارش خبرنگار ایانا، حمیدرضا تبسمی افزود:  کل مبلغ تخصیصی  تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در بخش کشاورزی استان  421 میلیارد ریال بوده که تاکنون 738 میلیارد ریال آن معادل (175درصد) به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است.

تبسمی اظهار کرد:تاکنون 311 طرح با اعتباری به مبلغ یک هزارو 946میلیارد ریال  به بانکها ارسال شده است .

او بیان کرد:از این تعداد 216 طرح با اعتباری به مبلغ 795 میلیارد ریال  در بانک قرارداد منعقد شده  و 207 طرح کشاورزی نیز موفق به دریافت  تسهیلات به مبلغ 738 میلیارد ریال شده اند.

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی امید پرداخت می‌شود، گفت:  بانک کشاورزی با پرداخت 421 میلیارد ریال به 130 واحد تولیدی  رتبه اول را در پرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی به خود اختصاص داده است .

به گفته تبسمی؛ بیشترین تسهیلات  را  شهرستان بوئین زهرا با معرفی 45 واحد تولیدی و دریافت 213 میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.

او هدف از پرداخت این نوع تسهیلات را؛ حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعلام و گفت: با پرداخت این تسهیلات پیش‌بینی می‌شود یک هزار و 112شغل جدید ایجاد شود.

تبسمی، رسته‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی را؛ کشت زعفران و گیاهان دارویی، پرورش دام سبک وسنگین، پرورش و فرآوری طیور و زنبور عسل، شیلات وآبزیان، کشت نهال و بذر، صنایع غذایی وتبدیلی تکمیلی کشاورزی و بسته‌بندی میوه و سبزی و نان اعلام کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید