Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهادکشاورزی خبرداد:

برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان پهنه

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای افزایش کارآیی مروجین پهنه، دوره‌های آموزشی در همه رشته‌ها پیش‌بینی شده که در طول یک‌سال، هر کارشناس به صورت غیرمداوم 9 هفته در همه تخصص‌های بخش کشاورزی، هم تئوری و هم عملی، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان پهنه

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد میثمی‌تبار، در آیین افتتاح طرح آموزش مهارت‌افزایی کارشناسان و مروجین مسئول پهنه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت آموزش در بخش کشاورزی اظهار کرد: کارشناسان پهنه و مروجین بخش کشاورزی نقش اورژانسی را دراند که با حضور به موقع بر بالین بیمار، علائم حیاتی او را کنترل می‌کنند و برای درمان به متخصصین ارجاع می‌دهند.

او افزود: یک کارشناس پهنه باید در تخصص خود، درمان‌گر باشد اما در سایر رشته‌ها همانند یک اورژانس امدادگر، بیماری را تشخیص دهند و به بخش تخصصی ارجاع دهند.

میثمی‌تبار با بیان اینکه هر کارشناس کشاورزی در پهنه باید اطلاعات عمومی در همه زیربخش‌ها داشته باشد،  تصریح کرد: علاوه بر آزمون‌های قبل و بعد از این دوره‌های مهارتی برای سنجش اطلاعات کارشناسان، چند ماه بعد از پایان دوره‌ها یک آزمون عملی گرفته می‌شود تا تغییر رفتار مروجان نیز ارزیابی و رصد می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما وضعیت کشور را می‌دانیم لذا هدف از این دوره‌های مهارتی و هزینه‌هایی که انجام می‌شود، صرفا یک کلاس و آمد و رفت نیست و هدف ما مهارت‌آموزی و افزایش اطلاعات مروجین پهنه است.

میثمی‌تبار در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به کارشناسان پهنه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: انرژی جوانی خود را به بخش کشاورزی و کشاورزان منتقل کنید تا  زمینه توسعه این استان بیش از این فراهم شود.

وی، کارشناسان بخش کشاورزی را به پلیس چهارراه‌ها تشبیه کرد و افزود: شما باید راه و چاه را به کشاورز نشان دهید اما اگر راهکار و توانمندی لازم را نداشته باشید، در این مسئولیت خطیر نباشید، بهتر است.

مدیرکل آموزش کارکنان وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: سال‌های سال است که به جای تقویت کشاورزان، به تقویت کشاورزی پرداختیم و این رویکرد باید در جایی تغییر کند و به جای کشاورزی محوری، به سمت کشاورز محوری برویم.

میثمی توضیح داد:اگر قرار است این تغییر اتفاق بیفتد، شما کارشناسان و مروجان پهنه‌ها در خط مقدم هستید و بدانید که رسالت سنگینی را پذیرفتید و بدون شک این کار سختی‌های خاص خود را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید