Iranian Agriculture News Agency

تقویت مراکز جهادکشاورزی دهستان‌های استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در اولین جلسه کارگروه استانی ساماندهی و پشتیبانی مراکز جهاد کشاورزی گفت: مراکز جهاد کشاورزی دهستانهای استان تهران با تبیین شرح خدمات ناظرین و مروجین پهنه، ساماندهی و تقویت می شوند.

تقویت مراکز جهادکشاورزی دهستان‌های استان تهران

به گزارش ایانا از استان تهران، بیستمین جلسه شورای راهبری مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان باحضور رییس سازمان، معاونین و مدیران ستادی برگزار شد.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماهه جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 2352هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سامانه های نوین آبیاری مجهز و 42 درصد از هدف گذاری وزارتی در این حوزه محقق شده است.

وی ادامه داد: هم چنین ایجاد 120هکتار گلخانه، کشت 712 هکتارکلزا ، جذب 51 هزارمیلیارد تومان خط اعتباری مکانیزاسیون، 251هزارتن جذب مواد خام در این بازه زمانی در سطح استان صورت گرفته است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تعیین 30 شاخص ارزیابی شهرستان های 16 گانه استان خبر داد و گفت: 5 شاخص اقتصاد مقاومتی از دل این 30 شاخص برای پیگیری برنامه های مورد تاکید وزارت استخراج شده اما ارزیابی شهرستان ها براساس 30 شاخص اصلی صورت می گیرد و استعداد و قابلیت ذاتی هر شهرستان اعم ازاقلیم، وسعت اراضی تحت کشت و ... نیز لحاظ خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه از جابجایی برخی واحدهای سازمانی و افزایش فضا درآینده نزدیک خبر داد و گفت: باتوجه به کمبود فضای اداری در برخی بخش ها، این مشکل با همکاری معاونت توسعه و مدیریت منابع حل خواهد شد.

وی هم چنین از تعیین تکلیف ساختمان های استیجاری مدیریت های شهرستانی و بازنگری چارت برخی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها خبر داد.

ذوالفقاری در اولین جلسه کارگروه استانی ساماندهی و پشتیبانی مراکز جهاد کشاورزی که در ادامه شورای راهبری برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات خوب و مطلوبی در راستای اجرای نظام نوین ترویج در سطح مراکز جهاد کشاورزی استان تاکنون انجام شده ولی هنوز رضایت بخش نیست و باید بیشتر کار شود .

وی ادامه داد: باید  نیروی انسانی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی مدیریت شده تا فعالیت ها با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود.

بازیار، معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با اشاره به اهمیت ورود مدیران شهرستان ها  به موضوع ناظرین و مراکز خدمات گفت : مراکز جهاد کشاورزی درحال تعمیر و تجهیز است؛ ناظرین و نیروی انسانی مستقر در این مراکز نیز باید با رفتارشناسی، در مورد اهداف سازمانی توجیه و بر عملکردشان مدیریت شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از تجهیز و ساماندهی مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان گفت :  بازدید از مراکز جهاد کشاورزی استان کردستان و آذربایجان شرقی و سایر اقدامات در راستای اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی در یک سال اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: 16مرکز خدمات در سطح استان تهران وجود دارد که ناظرین و مروجین پهنه در این مراکز مشغول به فعالت هستند؛ از ابتدای سال تاکنون 310 نفرروز دوره آموزشی برای این مروجین برگزار شده و 23تبلت، 100لباس مروجین، 23 تابلوی اطلاعات، ایزوگام، نقاشی ساختمان و ... نیز انجام شده است.

گفتنی است اولویت بندی نیازهای مراکزجهاد کشاورزی دهستان در زمینه تعمیرو تجهیز، چگونگی و نحوه تعیین شرح وظایف مروجین پهنه و آموزش و توانمند سازی کارشناسان پهنه ازموارد موردبحث در این جلسه بود.

همچنین دربخش دیگر جلسه اجرای طرح نظام سلامت اداری درسازمان جهادکشاورزی استان تهران برگزار و در خصوص انتخاب بازرسین دوره سه ساله پیش رو ازمیان کاندیداهای مطرح شده تبادل نظر و جمعبندی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید