Iranian Agriculture News Agency

تیم منتخب رکوردداران بازی ملی

انجام بازی‌های ملی پرشمار در سال‌های اخیر باعث شده تا تعداد بازی‌های ملی بازیکنان عصر کنونی نسبت به بازیهای ملی بازیکنان سال‌های دور به مراتب بیشتر باشد.

تیم منتخب رکوردداران بازی ملی

به گزارش ایانا به نقل از سایت نود، در تاریخ تیم ملی ایران ۶ بازیکن موفق شدند تعداد بازیهای ملی خود را سه‌رقمی کنند که همه آنها هم بازیکنانی‌اند که تا همین چند سال پیش عضو تیم ملی بودند.

با توجه به جدول بازی‌های ملی، تیم منتخب رکوردداران بازی ملی انتخاب شده است. ملاک بازی‌های ملی هم آمار عمومی است که در "ویکی پدیا" منتشر شده است.

هر چند شاید بر اساس برخی مراجع دیگر در تعداد بازی‌های ملی برخی بازیکنان یکی دو تا تغییر ایجاد شود اما این تغییرات اندک باعث عوض شدن ترکیب تیم مردان باثبات تاریخ ایران نخواهد شد؛

دروازه‌بان: احمدرضا عابدزاده

دروازه‌بان بزرگ تاریخ فوتبال ایران همچنان باسابقه‌ترین شماره یک به شمار می‌رود. عابدزاده حدودا ۱۱ سال پیراهن تیم ملی را برتن داشت و در این مدت  ۷۹ بازی ملی انجام داد. در بین ۱۰ بازیکن تیم ملی با بیشترین بازی ملی، هیچ دروازه‌بانی دیده نمی شود و عابدزاده نفر سیزدهم است. پس از خداحافظی عابدزاده، ابراهیم میرزاپور و مهدی رحمتی به رکورد ۷۹ بازی احمدرضا نزدیک شدند اما میرزاپور در عدد ۷۱ متوقف شد و رحمتی ۷۶. رحمتی اگر با کارلوس کی‌روش دچار مشکل نمی‌شد هم اکنون جای عابدزاده را در این تیم می‌گرفت.

مدافع راست: حسین کعبی

خودش می گوید می‌توانست به ۲۰۰ بازی ملی هم برسد البته الان هم وضعیتش بد نیست. مدافع سپیدرود رشت با اینکه ۷ سال است در تیم ملی بازی نکرده اما با ۸۴ بازی ملی نفر نهم رکوردداران بازی در تیم ملی محسوب می‌شود. کعبی ۹ سال برای ایران بازی کرد و طبق سن شناسنامه‌اش در سن ۲۶ سالگی از تیم ملی کنار رفته است!

مدافع وسط: جلال حسینی

تنها مدافع ایرانی که  عضو باشگاه صدتایی‌هاست با ۱۱۶ بازی ملی. او نفر چهارم در بین رکوردداران بازی ملی است. او امسال در یازدهمین سال حضورش در تیم ملی با یک شوک بزرگ روبرو شد؛ خط خوردن و از دست دادن جام جهانی. آیا پرونده حسینی در تیم ملی بسته شده است؟

مدافع چپ: احسان حاج صفی

تنها عضو این تیم منتخب که هم اکنون در عضویت تیم ملی قرار دارد. احسان در ۱۰ سال حضورش در تیم ملی ۹۷ بازی ملی انجام داده و به زودی وارد باشگاه صدتایی‌ها می‌شود. با توجه به اینکه حاج صفی ۲۸ ساله است و در تیم ملی از جایگاه خوبی برخوردار است احتمالا بازی‌های ملی بیشتری را تجربه خواهد کرد و می‌تواند در رده بالاتری در جدول رکوردداران تیم ملی قرار بگیرد. او فعلا هفتم است.

هافبک: کریم باقری

می‌توانست رکورددار حضور در تیم ملی ایران باشد اما یک تصمیم عجیب او را از تاریخ سازی دور کرد. باقری در سال ۲۰۰۱ از تیم ملی کناره گیری کرد البته پس از چند سال دوباره بازگشت. کریم به هر حال بین ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ در ۸۷ بازی ملی ۵۰ گل زد. از نظر بازی ملی هشتم است و از نظر گل ملی در رده دوم قرار دارد.

هافبک: جواد نکونام

با ۱۵۱ بازی ملی رکورددار حضور در تیم ملی ایران است. جواد ۱۵ سال در تیم ملی بازی کرد و در نهایت موفق شد از رکورد ۱۴۹ بازی ملی علی دایی عبور کند. از نظر تعداد گل هم این بازی با ۳۹ گل سوم است. نکونام یکی از باثبات‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی محسوب می شود و با ۵۶ بار بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی از این حیث هم پس از دایی در رده دوم قرار دارد.

هافبک: مهدی مهدوی‌کیا

یکی از دیگر از اعضای باشگاه صدتایی‌ها با ۱۱۰ بازی. مهدوی‌کیا حدود ۱۴ سال پیراهن تیم ملی را برتن کرد و سابقه شش بازی در جام جهانی را هم دارد. مهدی در دوران اوجش در هامبورگ کمتر در بازی‌های دوستانه و کم اهمیت تیم ملی  شرکت می‌کرد وگرنه او هم می‌توانست به ۱۵۰ بازی برسد. مهدوی‌کیا هم اکنون نفر پنجم تیم ملی است.

هافبک: حمید استیلی

یکی از قدیمی‌های تیم ملی با ۸۲ بازی ملی. استیلی ۱۰ سال عضو تیم ملی بود و در سال ۲۰۰۰ با ۸۲ بازی ملی به کار خود پایان داد. جایگاه استیلی در این تیم کاملا در خطر است. شجاعی با ۸ بازی ملی دیگر می‌تواند از استیلی سبقت بگیرد.

هافبک: آندرانیک تیموریان

آندو یکی دیگر از اعضای باشگاه صدتایی‌ها است. او پس از بازی صد و یکم خود دیگر به تیم ملی دعوت نشد. تیموریان این ۱۰۱ بازی را در ۱۱ سال انجام داد و موفق به انجام شش بازی در جام جهانی شد.

مهاجم مکمل: علی کریمی

با ۱۲۷ بازی ملی سومین بازیکن ایران از نظر بازی ملی است. جادوگر حدود ۱۶ سال ملی پوش بود و در این مدت با ۳۸ گل چهارمین گلزن ملی است. کریمی هم سالهای غیبت زیادی در تیم ملی داشت از یک سال محرومیت گرفته تا دوری در زمان علی دایی و افشین قطبی. او هم می‌توانست به بازی‌های ملی بیشتری برسد.

مهاجم نوک: علی دایی

سال‌ها با ۱۴۹ بازی ملی رکورددار بازی ملی در ایران بود که این رکورد توسط نکونام شکسته شد. از نظر تعداد گل البته هنوز نفر اول است. دایی در ۱۴ سال بازی برای تیم ملی حضور مستمری داشت. او از نظر کاپیتانی هم یک رکورد جالب خلق کرده است؛ ۸۰ بازی.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید