Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

ایجاد 121هکتار گلخانه جدید در استان تهران

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران بر توسعه کشت گلخانه ای وقارچ و جذب اعتبارات مکانیزاسیون تاکید کرد و گفت: باتوجه به بحران کم آبی در کشور و مزایای کشت گلخانه ای بر کشت در فضای باز، لازم است تا مدیران شهرستان ها، متقاضیان و سرمایه گذاران را به ایجاد گلخانه دعوت کنند.

ایجاد 121هکتار گلخانه جدید در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، هشتاد و هشتمین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ استان تهران به ریاست ذوالفقاری رییس سازمان و با حضور قائم مقام ، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیران ستادی و شهرستانی سازمان تشکیل شد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه استفاده از تجهیزات به روز کشاورزی می تواند در توسعه این بخش موثر باشد، گفت: کشاورزان باید برای جذب تسهیلات و خرید تجهیزات نوین تشویق و ترغیب شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به بحران کم آبی در کشور و مزایای کشت گلخانه ای بر کشت در فضای باز، لازم است تا مدیران شهرستان ها، متقاضیان و سرمایه گذاران را به ایجاد گلخانه دعوت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از اجرای 121هکتار گلخانه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: 45هکتار از گلخانه های استان در نیمه نخست امسال بازسازی و نوسازی شده و درسطح 85هکتار از اراضی نیز به صورت خوداجرایی گلخانه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: 614 هکتار نیز شناسایی شده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تهران در ابتدای این جلسه توضیحاتی در مورد روند پیشرفت اجرای شهرک گلخانه ای حصارگلی واقع در شهرستان ورامین ارائه کرد و گفت: اولین واحد این شهرک گلخانه ای به پیشرفت فیزیکی 90درصدی رسیده و در صورت تامین پایه گل در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

فرامرزی در این جلسه خواستار تامین اعتبار جهت شن ریزی و آسفالت شهرک، تکمیل زیرساخت ها و انتقال خط آب شرب و تعیین مسیرهای خروجی برای هدایت روان آب ها به جهت شیب زمین شد.

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی درخصوص  توسعه خط اعتباری مکانیزاسیون اظهار داشت: استان تهران درسال جاری جهت توسعه مکانیزاسیون به میزان 27 میلیارد تومان خط اعتباری منظورشده است که تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده و حدود 5 میلیارد تومان نیز تسهیلات عقد قرارداد شده است.

روند پیشرفت شهرستان ها در جذب تسهیلات مکانیزاسیون و توسعه گلخانه ها در ادامه جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید