Iranian Agriculture News Agency

افزایش وقوع طوفان در آمریکا به دلیل تغییرات اقلیمی:

تغییر شیوه‌های کشاورزی برای مقابله با بلایای طبیعی

کاشت بذرهای مختلف و مقاوم به نجات محصولات هنگام وقوع طوفان کمک می‌کند

پنبه محصولی است که هنگام فصل برداشت بسیار آسیب‌پذیر می‌شود. برگ‌های گیاه می‌ریزند و حفاظ غوزه‌های سفید از بین می‌رود. وقتی که طوفان مایکل سواحل جنوب‌شرقی آمریکا را درنوردید٬ بارش باران‌های شدید محصولات را از خاک جدا کرد و کشاورزان شاهد از بین رفتن تمام منبع درآمدشان بودند. یکی از کشاورزان به باب کمریت٬ متخصص آسیب‌شناسی گیاهی در دانشگاه جورجیا٬ می‌گوید که زمین‌هایش تمیز‌تر از زمانی هستند که از دستگاه برداشت پنبه استفاده می‌کند». تمام محصولات این کشاورز از بین رفته و میزان خسارت وارد شده 100درصد است.

تغییر شیوه‌های کشاورزی برای مقابله با بلایای طبیعی

به گزارش ایانا به نقل از پاسیفیک استاندارد٬ وقوع طوفان مایکل آسیب‌های بسیاری به محصولات کشاورزی در سراسر جورجیا٬ آلاباما و کارولینای شمالی و جنوبی وارد کرده است: گردوی پکان٬ پنبه٬‌ ذرت شیرین و دانه سویا بیشترین آسیب را دیده‌اند. تنها بادام‌زمینی‌ها سالم باقی مانده‌اند. «دوتن ایگل» روزنامه محلی ایالت آلاباما گزارش می‌دهد که جریان سریع و سرعت باد 250 کیلومتر این طوفان «میلیون‌ها دلار به اقتصاد آسیب رسانده است».

ویلیام بردسانگ٬ کارشناس کشاورزی در دانشگاه آبرن به رسانه‌های محلی می گوید: « یک کشاورز هیچ‌وقت دلش نمی‌خواهد تمام طول سال برای چیزی زحمت بکشد که آن را در حادثه غیرمنتظره‌ای مانند طوفان از دست بدهد. اما از بین رفتن محصولی استثنایی چه یک بار در طول عمرتان باشد چه بیست سال یکبار٬ کشاورز را ناامید و دلسرد می‌کند».

تحقیقات نشان می‌دهند که تغییرات آب و هوایی باعث وقوع طوفان‌های شدیدتری شده است. پس حالا که شرایط آب و هوایی تغییر کرده٬ شیوه‌های کشاورزی هم باید تغییر کند تا میزان محصولات از بین رفته کاهش یابد.

کمریت با گروهی از کارشناسان همکاری می‌کند تا میزان خسارت وارده شده به کشاورزی را اندازه‌گیری کنند. او می‌گوید علت اصلی از بین رفتن بیشتر محصولات این است که هنوز برداشت نشده بودند. کشاورزان هم انتظار نداشتند که شدت طوفان بسیار بالا باشد. کمریت می‌گوید: «این طوفان مانند توپ بولینگ مهم‌ترین مناطق تولید محصولات کشاورزی را هدف قرار گرفت».

حالا که شرایط آرام‌تر شده٬ کشاورزان با کارشناسان همکاری می‌کنند تا بتوانند مزارع خود را در برابر وقوع بلایای طبیعی مقاوم‌تر کنند؛ کشت بذرهای مقاوم ( که به گفته کمریت به آسانی انجام‌پذیر است)٬ تنظیم تاریخ کاشت که فصل برداشت با فصل شروع طوفان‌ها تلاقی نداشته باشد و کاشت بذرهایی مانند بادام زمینی که در برابر باد و باران آسیب‌پذیر نیستند.

اما به گفته کمریت٬ کشاورزان برای کاشت و برداشت یک محصول بیش از 500هزار دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای تغییر محصول ممکن است سرمایه کافی در اختیار نداشته باشند. بعضی از کشاورزان می‌گویند که حتی نمی‌دانند چگونه می‌توانند از این شرایط نجات پیدا کنند.

تحقیقات میگل آلتری٬ کارشناس کشاورزی دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد کشاورزان مزارع کوچک که محصولات مختلفی در مزرعه خود می‌کارند٬ بهتر می‌توانند با تبعات تغییرات اقلیمی مانند طوفان کنار بیایند. کاشت بذرهای مختلف٬ درخت‌ پرچین و بادشکن به کشاورزی کمک می‌کند تا در برابر وقوع بلایای طبیعی مقاوم شود.  

آلتری و همکارانش به این نتیجه رسیده‌اند که وقوع طوفان‌ها آسیب کمتری به کشاورزان مزارع کوچک در آمریکای مرکزی وارد می‌کند چون آنها از همین روش‌های پیشنهادی آلتری برای مقابله با آن استفاده می‌کنند. آلتری می‌گوید: «کشاورزان به دلیل سوبسیدهای دولتی منظور شده برای یک محصول خاص نمی‌توانند به راحتی محصولات دیگری پرورش دهند».

وزارت کشاورزی آمریکا قول داده تا به کشاورزان کمک‌های اضطراری برساند. با این حال استراتژی‌های درازمدت مانند آنچه آلتری پیشنهاد می‌دهد هم اخیرا به اجرا درآمده‌اند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید