Iranian Agriculture News Agency

فلاحت پیشه:

دخالت بسیاری از صاحبان تریبون خلاف منافع ملی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دخالت بسیاری از صاحبان تریبون در عرصه سیاست نه‌تنها نتیجه بهینه نمی‌دهد بلکه با آثار منفی همراه بوده که این اقدام خلاف امنیت و منافع ملی است.

دخالت بسیاری از صاحبان تریبون خلاف منافع ملی است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، اخیراً حجت‌الاسلام احمد منتظری در مصاحبه با برنامه «خشت خام» این ادعا را مطرح کرد که ماجرای جاسازی مواد منفجره در ساک زائران حج، توسط سید مهدی هاشمی برادر داماد آیت‌الله منتظری که در سال 1366 به جرم قتل آیت‌الله شمس‌آبادی و افراد دیگر اعدام شد، انجام‌نشده است. وی این ماجرا را به 6 پاسدار نزدیک به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت داد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه دراین‌باره اظهار داشت: تعاریف متعددی از حکمرانی خوب شده اما معتقدم حکمرانی خوب یعنی دخالت بهینه در حکمرانی است.

وی با تقسیم حکمرانی به دو بخش، افزود: یک بخش از آن در سطح ساختاری، شامل دولت، احزاب و ... است و سطح دیگر آن شامل سیاستمداران، صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: هرگونه موضوع گیری و مداخله سیاسی زمانی رفتار خوب حکمرانی محسوب می‌شود که اثر بهینه بر منافع ملی و امنیت ملی کشور داشته باشد.

فلاحت پیشه تأکید کرد: یکی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران این است که دخالت بسیاری از افراد صاحب تریبون در امر سیاست نه‌تنها نتیجه بهینه نمی‌دهد بلکه نتیجه منفی داده که این اقدام برخلاف امنیت و منافع ملی است.

وی تصریح کرد: موضع‌گیری این افراد و نظرات مختلف آن‌ها باعث می‌شود که عملاً ابهامات و شائبه‌هایی علیه منافع ملی شکل بگیرد و این موضع‌گیری آنان خیانت به منافع ملی است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس بابیان این‌که بهتر است این افراد حرف نزنند، خاطرنشان کرد: ایران یکی از معدود کشورهای دنیا است که دولت و ملت تاوان موضع‌گیری‌های بی‌اساس و بی‌بنیاد یک سری از افراد را می‌دهد و همچنین ازجمله کشورهایی است که هیچ‌گونه مجازاتی برای کسانی که با چنین موضوع گیری‌های خود عملاً منافع ملی را تهدید می‌کنند، در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری موضوع ماجرای جاسازی مواد منفجره در ساک زائران حج در سال 66 گفت: این افراد با طرح یک سری ادعاهای کاذب عملاً کدهایی را مطرح می‌کنند که این کدها از طرف دشمنان مطرح می‌شود؛ درست در ایامی که ایران علاوه بر پذیرش یک کنوانسیون بین‌المللی، به یک قانون داخلی مترقی هم برای مقابله با ترور دارد.

فلاحت پیشه بابیان این‌که ایران خود قربانی ترور است، تأکید کرد: طرح این مباحث فقط خدمت به بیگانگان است و هیچ‌گونه مبنایی ندارد و جالب این است که این بحث‌ها درباره افرادی مطرح می‌شود که خود سردمداران مقابله با تروریسم در ایران بودند.

وی همچنین به اظهارنظرهای مختلف در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT اشاره کرد و اظهار داشت: روزی که این لایحه به‌عنوان یک کنوانسیون مقابله با تروریسم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، مشاهده کردیم که از عناوینی همچون روز سیاه یا پذیرش یک قطعنامه ننگین استفاده شد درحالی‌که تمام دنیا به‌غیراز چند کشور که مشکلات حاکمیتی دارند، این کنوانسیون را پذیرفته‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تأکید کرد: طرح این مباحث یعنی تبدیل کردن یک امر مثبت منافع ملی به یک خلاف منافع ملی و این خلاف روح حکمرانی در کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید