Iranian Agriculture News Agency

گزارشی از حمل و نقل جاده‌ای؛

ترانزیت کالا دو در صد افزایش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با 30درصد افزایش قرار گیرد.

ترانزیت کالا دو در صد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با 30 درصد افزایش قرار گیرد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: در 6 ماهه نخست سال 1397 بندرشهید رجایی با کسب 30 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود .

وی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون وچهارصد و شصت وهفت هزار و نهصد و هشتاد و شش تن (۱۴۶۷۹۸۶) تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است .

داریوش باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی 6 ماهه نخست سال 97 ، 4949 هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده است ، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین مرزهای پرویزخان، باشماق، بازرگان و شهید باهنر را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 73 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها 27 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است .

باقر جوان بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد .

او کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند .

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه - ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید