Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل:

تربیت کارشناسان فنی محصولات استراتژیک ضروری است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل، با اعلام اینکه سالانه 750 هزار تن سیب زمینی از مزارع این استان برداشت می‌شود، گفت: تربیت کارشناسان فنی سیب زمینی با توجه به استراتژیک بودن این محصول در استان اجتناب ناپذیرکرده است.

تربیت کارشناسان فنی محصولات استراتژیک ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، حسین کربلایی خیاوی در دومین همایش تربیت کارشناس فنی سیب زمینی اظهار کرد:نقش کلیدی که کارشناسان فنی سیب زمینی بر عهده دارند این است که مانند پل ارتباطی فی مابین مراکز تحقیقاتی و خود بهره‌برداران عمل می‌کنند و آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی محققین و پژوهشگران را به آنان منتقل می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان نیز لازمه ترقی و پیشرفت در بخش کشاورزی و بخصوص موفقیت در تولید سیب زمینی استفاده از آخرین تکنولوژی بروز جهانی است. رسانه‌ای کردن  اخبار مربوط به دستاوردهای محققین و پژوهشگران مراکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان جزو وظایف لاینفک روابط عمومی است.

جاوید صحرایی، گفت: موفقیت کشورهای پیشرفته سعی و تلاش توام با اطلاع رسانی شفاف و بموقع است.بی اعتنایی به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مهمترین آفتی است که موجب می‌شود اطلاعات فنی و تخصصی به زارعین بموقع منتقل نشود.

به گفته صحرایی، بالا رفتن سطح اطلاعات وآگاهی‌های تخصصی بهره‌برداران در بخش کشاورزی و اهمیت به روابط عمومی یکی از مهمترین ابزار دستیابی به توسعه پایدار در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در اکثر موارد با افکار عمومی یکدست مواجه نیستیم و به همین خاطر ضرورت دارد روابط عمومی‌ها باید به سمت راه‌حل گرایی حرکت کنند. پس ضرورت دارد بیش از پیش به اطلاع رسانی با هدف اغناء افکار عمومی و ارتقاء شناخت مخاطبان بیش از پیش اهمیت داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید