Iranian Agriculture News Agency

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا خبر داد

تامین امنیت راهپیمایی اربعین با پهبادهای ایرانی

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا با اشاره امنیت مرزهای کشور، گفت: بحمدالله موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه تجهیز یگان‌های مرزی داشتیم که نمونه آن، ساخت پهپاد پیشرفته بومی برای کنترل مرزهای آبی و خشکی بوده که به همت جوانان غیور همین مرز بوم ساخته شده است.

تامین امنیت راهپیمایی اربعین با پهبادهای ایرانی
به گزارش ایانا،  سردار "محمدکاظم تقوی" مرزهای جمهوری اسلامی ایران را مرزهای معنوی دانست و گفت: مرزنشینان؛ مرزبانان واقعی کشور بوده که در کنار مرزبانان ناجا به حراست از کیان ایران اسلامی می‌پردازند.جمهوری اسلامی ایران 8755 کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور همسایه دارد که بعضی از نقاط مرزهای مشترک، دو طرفه توسط مرزبانان ناجا کنترل می‌شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا با اشاره به مهمترین راهبرد مرزبانی برای کنترل مرزهای کشور، گفت: مهم‌ترین راهبرد مرزبانی ناجا توسعه روابط دیپلماتیک است، در بعضی از نقاط مرزی بعضاً مشکلاتی وجود دارد که با همکاری و تعامل کشور مقابل بر طرف می‌شود.

سردار تقوی تقویت تجهیزات مراقبتی در نوار مرز را مهم دانست و تصریح کرد: بحمدالله موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه تجهیز یگان‌های مرزی داشتیم که نمونه آن، ساخت پهپاد پیشرفته بومی برای کنترل مرزهای آبی و خشکی بوده که به همت جوانان غیور همین مرز بوم ساخته شده است.

او در ادامه با اشاره به مهارت مرزبانان در کنترل مرزها، گفت: مرزبانی از گذشته بر ارتقاء آموزش مرزبانان و مرزداران تأکید داشته به طوری که، سربازان وظیفه‌ای که به خدمت مقدس سربازی به مراکز آموزش مرزبانی ناجا اعزام می‌شوند به جای گذراندن 2 ماه آموزش، 3 ماه آموزش تخصصی مرزبانی را سپری می‌کنند.جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ادامه داد: با توجه به در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی و کنگره عظیم پیاده روی، قرارگاه مقداد مرزبانی در سه نقطه مرزی مهران، شلمچه و چذابه فعالیت خود را به طوری رسمی آغاز کرده و آماده خدمات رسانی به عاشقان اباعبدالله است.

سردار تقوی افزود: آخرین بدرقه زائران برای خروج از کشور توسط مرزبانان صورت می‌گیرد و از طرفی دیگر اولین استقبال کنندگان از زوار امام حسین (ع) در ورودی کشور نیز مرزبانان هستند. زائرانی که قصد سفر به کشور عراق را دارند مقدمات سفر را حتماً فراهم کنند تا تردد آنها در نواری مرزی ایران و عراق دچار مشکل نشود.

مقام عالی مرزبانی با اشاره به امنیت مرزهای کشور، افزود: با همت مرزبانان و مرزنشینان، هیچگونه گروگان‌گیری در نوار مرزی نداشتیم و امنیت کامل در مرزهای کشور با تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر مرزبانان برقرار است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید