Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهادکشاورزی استان قزوین:

احداث طرح سایبان برای جلوگیری از مخاطرات کشاورزی است

گفتنی است ؛ مسوولین باغبانی استان از باغ 5 هکتاری سیب با پایه های رویشی M9 و M106 و ارقام متنوع گرانی اسمیت، دلبار و کهنز بازدید کردند .

احداث طرح سایبان برای جلوگیری از مخاطرات کشاورزی است

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: احداث طرح سایبان در باغات میوه برای جلوگیری از مخاطرات بخش کشاورزی و حوادث غیر مترقبه است .

به  گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فرامرز حریری مقدم درحاشیه  بازدید از طرح 10 هکتاری سایبان که در باغات متراکم سیب و گلابی آستان قدس رضوی در مزرعه نمونه شهر مشهد که با حضور  مسئولین امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان ترویج انجام شد  با بیان این مطلب افزود : این طرح  در راستای اهمیت و پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه در باغات میوه از جمله  تگرگ، سرمازدگی، آفتاب سوختگی اجرا  می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان قزوین نیز این  طرح مهم  در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی  استان قرار گرفته که این بازدید نیز در راستای ارتقای سطح علمی و دانش نوین و همچنین انتقال آن به باغداران و کشاورزان  انجام شده تا  بتوان از مخاطرات محیطی تا حدودی جلوگیری کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه؛  احداث سایبان یک نوع شیوه نوین تولید در کشاورزی است گفت: در این روش  با استفاده از پوششهای خاصی مانند: سایه‌اندازها، توری‌های ضد تگرگ، توری‌های ضد حشرات و  پوشش‌های بادشکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

حریری مقدم افزود: اجرای این طرح  باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق وکاهش مصرف آب و جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید