Iranian Agriculture News Agency

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ:

افزایش سرانه مصرف تخم مرغ در کشور

ایانا-کشاورزی: اگرچه قیمت تخم مرغ بر اساس تورم و گران شدن مواد اولیه مشابه سایر کالاها افزایش قیمت داشته است، اما همچنان قیمت واقعی تخم مرغ گران نبوده و در مقایسه با ساده‌ترین و کم خاصیت‌ترین ماده غذایی موجود در سبد غذایی مردم گران نیست.

افزایش سرانه مصرف تخم مرغ در کشور

سرانه مصرف تخم مرغ از ١٦٠عدد تخم مرغ به ١٩٨عدد در سال برای هر نفر رسیده است.

فرزاد طلاکش دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ و دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران در همایش روز جهانی تخم مرغ با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ از ١٦٠عدد تخم مرغ به ١٩٨عدد در سال برای هر نفر رسیده است، گفت: طی ٨ سال گذشته با انجام اقدامات ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ به این مهم دست یافته‌ایم.

او با بیان اینکه جوان بودن کشور و مشکلات اقتصادی دسترسی کافی به سایر منابع پروتینی دامی دشوار است، افزود:همین موضوع سبب می‌شود تا بر روی افزایش مصرف تخم مرغ فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

طلاکش با تاکید بر اینکه اگرچه قیمت تخم مرغ بر اساس تورم و گران شدن مواد اولیه مشابه سایر کالاها افزایش قیمت داشته است، گفت: همچنان قیمت واقعی تخم مرغ گران نبوده و در مقایسه با ساده‌ترین و کم خاصیت‌ترین ماده غذایی موجود در سبد غذایی مردم گران نیست.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ  ادامه داد: به منظور ترویج مصرف تخم مرغ در کشور و بهبود وضعیت سرانه مصرف این پروتئین اقتصادی و با کیفیت، این ستاد کشوری به صورت دائمی تشکیل شده است و در راستای افزایش میزان سرانه مصرف این محصول مغذی تلاش می‌کند.

طلاکش با تاکید بر اینکه ایران مقام دهم تولید تخم مرغ در جهان را دارد، گفت: همچنان مصرف سرانه این محصول در کشور پایین است و جایگاه خوبی در سبد غذایی مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و همچنین زنان باردار ندارد.

دبیرکل انجمن مرغ های تخم گذار کشور با اشاره به اینکه عمده چربی تخم مرغ که در زرده موجود است از نوع غیراشباع بوده و کلسترول آن نقشی تاثیرگذار در افزایش کلسترول خون ندارد، افزود: متاسفانه کم خوردن این محصول توسط برخی از پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه می‌شود.

او تصریح کرد: در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر ماه امسال همزمان با روز جهانی تخم مرغ، پیش از ۲۰ هزار بسته تخم مرغ آب پز شده به همراه نان و آویشن در سطح مدارس، ایستگاه‌های مترو تهران و البرز، سرای محلات نسبتا محروم مناطق 10، 12، 13، 14، 17، 19، 20 و مناطق محروم استان البرز توزیع شده است.

طلاکش در پایان با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه آموزشی مربیان مهد کودک بین این ستاد و سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات در راستای فرهنگ سازی مصرف تخم مرغ بوده است، افزود: ورود موضوع آشنایی با مزایای تخم مرغ و ترویج مصرف آن در کلیه مهد کودک‌های سراسر کشور با همکاری سازمان بهزیستی کشور در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید