Iranian Agriculture News Agency

معاون مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت گوجه فرنگی 10 روز دیگر کاهش می‌یابد

ایانا-کشاورزی: حد فاصل تولید گوجه فرنگی در مناطق گرمسیری و مناطق سردسیر قیمت این محصول را افزایش می‌دهد، 10 تا 15 روز دیگر محصول گوجه فرنگی استان‌های خراسان و قزوین به بازار عرضه می‌شود.

قیمت گوجه فرنگی 10 روز دیگر کاهش می‌یابد

طی هفته‌های اخیر قیمت گوجه‌فرنگی افزایش چشمگیری داشته و گوی سبقت را از سایر صیفی‌جات موجود در بازار ربوده است. البته برخی کارشناسان علت این گرانی را افزایش قیمت دلار و صادرات این محصول می‌دانند و عقیده دارند با ورود محصول فصل سردسیر گوجه فرنگی قیمت این محصول در بازار داخل کاهش می‌یابد.

محمدکاظم رمضانی معاون مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا  با بیان اینکه حد فاصل تولید گوجه فرنگی در مناطق گرمسیری و مناطق سردسیر قیمت این محصول را افزایش می‌دهد، گفت: 10 تا 15 روز دیگر محصول گوجه فرنگی استان‌های خراسان و قزوین به بازار عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه این موضوع سبب کاهش قیمت گوجه فرنگی خواهد شد، افزود: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز عقیده دارد که عرضه این محصول سبب کاهش قیمت خواهد شد.

او در خصوص وضعیت صادرات این محصول نیز گفت: قطعا افزایش قیمت دلار میزان صادرات این محصولات را نیز افزایش داده است.

رمضانی با بیان اینکه معمولا از گوجه فرنگی گلخانه‌ای برای تولید رب استفاده می‌شود‌، افزود: بیشتر تولید ایران تولید مزرعه‌ای گوجه فرنگی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید