Iranian Agriculture News Agency

در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد؛

طرح نظام جامع تأمین اجتماعی تهیه شود

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست با رئیس سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم ارتقاء خدمات بیمه‌ای در کشور تأکید کردند.

طرح نظام جامع تأمین اجتماعی تهیه شود

به گزارش ایانا نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: متأسفانه رویکرد تأمین اجتماعی صرفاً به یک سازمان حمایتی تغییر ماهیت داده و به نوعی بار دولت به دوش سازمان تأمین اجتماعی نهاده شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید طرح نظام جامع تأمین اجتماعی تهیه، تدوین و اجرا شود، همچنین به بحث نرخ ترجیحی بیمه‌ها در گروه‌های مختلف شغلی توجه شود چرا که به طور مثال یک شخص مالک یک ماشین است و بیمه او جزء بیمه رانندگان محسوب می شود در حالی که یک شخص نیز با توان مالی کم روی خودروی شخص دیگری به عنوان راننده کار می‌کند و مزایای بیمه‌ای او به مانند راننده مالک ماشین است بنابراین باید در مسائل مذکور تأمل شود و نگاه جامعی در این بحث وجود داشته باشد.

مداخله دولت در سازمان تأمین اجتماعی زیاد است

محمود بهمنی عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه برخی از بنگاه‌های زیان‌ده به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شدند، گفت: در هر صورت باید سازمان تأمین اجتماعی که یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود مشکلاتش حل شود اما نباید فراموش کرد مداخله دولت در سازمان تأمین اجتماعی زیاد است.

نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی باید بازنگری و اصلاح شود و کارهای مهمی برای تقویت این سازمان انجام شود.

تاخیر در پرداخت بیمه توسط کارفرما نباید استفاده از دفترچه‌های بیمه را مشکل روبرو کند

سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه بر لزوم تکمیل بیمارستان تأمین اجتماعی در حوزه انتخابیه‌اش تأکید کرد و گفت: باید در شرایط فعلی که کارفرمایان با مشکلات اقتصادی شدید روبرو شده‌اند شرایطی فراهم شود که اگر کارفرما با تأخیر بیمه کارگران پرداخت کرد امکان استفاده از دفترچه‌های بیمه امکان‌پذیر باشد.

کبیری با تأکید بر توجه به بیمه رانندگان تاکسی افزود: بسیاری از مراجعه کنندگان اعلام می‌کنند چند سال در یک سازمان کار کردند اما بیمه نشده‌اند بنابراین باید برای تسهیل شرایط بازنشستگی این اشخاص امکان پرداخت بیمه بازنشستگی در سال‌هایی که بیمه آنان از سوی کارفرما پرداخت نشده فراهم شود.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: باید مشکلات مربوط به بیمه بیکاری حل شود و به مسائل مختلف بیمه‌ای در کشور توجه جدی شود.

بررسی انجام کارهای پژوهشی در سازمان تأمین اجتماعی

محمود شکری عضو دیگری کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه گفت: کارهای پژوهشی مناسبی در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده اما در هر صورت باید سرمایه‌گذاری‌های شستا که زیرمجموعه تأمین اجتماعی است در کشور عادلانه انجام شود.

حسینی شاهرودی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست گفت: ارتباط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی با کمیسیون اقتصادی مجلس باید بیشتر شود و به واحدهای تولیدی کمک شود که بتوانند در ادامه فعالیت با مشکل روبرو نشوند به طور مثال نباید واحدهایی که اصطلاحا نیمه تعطیل هستند رها شوند و باید به آنها کمک کرد.

به گزارش خانه ملت، علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با تأکید بر لزوم انجام کارهای پژوهشی مناسب در سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: مشکل در زمینه بیمه از هر نوعی که هست باید حل شود، متأسفانه غالب واحدهای تولید با مجموعه‌های تأمین اجتماعی مشکلاتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد، همچنین خدمات این سازمان در شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید