Iranian Agriculture News Agency

افزایش صید ماهی در سد تنگاب فیروزآباد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: براساس بازدیدهای مداوم کارشناسان اداره تولید این مدیریت از وضعیت صید و صیادی و انجام عملیات آمارگیری، نمونه برداری و بیومتری از ماهیان صید شده از سد تنگاب فیروزآباد، پیش بینی می‌شود تا پایان فصل صید با افزایش چشمگیر و صد در صدی برداشت نسبت به سال قبل برخوردار شویم.

افزایش صید ماهی در سد تنگاب فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علی فلاحی اظهار کرد: افزایش صید در این منبع آبی ناشی از شرایط مناسب آب و هوایی و اکوسیستم منطقه ، همکاری و رعایت قوانین و مقررات صید توسط صیادان از جمله بکارگیری ادوات صید استاندارد، رعایت زمان و مکان صید و همچنین برگزاری جلسات توجیهی جهت صیادان، توسط کارشناسان این مدیریت است.

این مقام مسئول گفت: فعالیت صید و صیادی در این دریاچه با حضور 4 گروه صیادی دو نفره، در قالب تعاونی مدتی است آغاز شده که همچنان با صید انواع ماهیان گرمابی شامل کپور، سرخه ودیگر گونه های بومی ادامه دارد.

فلاحی تاکید کرد: با بهره برداری مناسب از ذخایرآبزیان استان ضمن تولید غذای سالم، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد ساکنان منطقه نیز فراهم می‌شود.

گفتنی است: به دلیل کاهش شدید سطح دریاچه پشت سد تنگاب، به پیشنهاد مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با هماهنگی کمیته آبزی‌پروری مجوز صید از این سد،  خارج  از فصل و دو ماه زودتر صادر و به تعاونی منطقه ابلاغ شدکه صیادان نیز میزان صید خود را بر اساس ضوابط و قوانین محیط زیست و سازمان آب منطقه تنظیم می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید