Iranian Agriculture News Agency

دبیر هفته جهانی فضا خبر داد:

ورود مباحث فضایی به دروس دانش‌آموزان

دبیر هفته جهانی فضا با اشاره به اینکه 130هزار دانش آموز و 700 مدرسه استعدادهای درخشان تحت پوشش آموزش های ترویجی فضایی قرار می گیرند گفت: بر اساس تفاهم نامه‎ای که با سازمان مدارس استعدادهای درخشان به امضا رسید مباحث فضایی در اختیار دانش آموزان این مدارس قرار می گیرد، البته این فرآیند برای سایر مدارس نیز در حال طی شدن است.

ورود مباحث فضایی به دروس دانش‌آموزان

به گزارش ایانا، محمدجعفر محمدی دبیر هفته جهانی فضا ، با بیان اینکه براساس قطعنامه ای که در سال 1999 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد هر سال از 4 تا 10 اکتبر (12 تا 18 مهر) هفته جهانی فضا نامیده می‌شود اظهار کرد: این نامگذاری به دلیل پرتاب نخستین ماهواره زمین و امضای معاهده مشخص کننده اصول حدود دولت ها در اکتشافات فضایی انجام شده است.

او با بیان اینکه مردم ما باید از مزایای کاربردهای فناوری فضایی مطلع باشند خاطرنشان کرد: سازمان فضایی با برنامه های ترویجی در تلاش است که حقوق عموم مردم در این زمینه محقق کند که نتایج علوم فضایی در زندگی روزمره مردم دیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، محمدی درباره مزایای برگزاری هفته جهانی فضا خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های بین المللی و ایجاد فرصت برای آگاهی بخشی عمومی  از مزایای برگزاری این هفته است که حضور کودکان، نوجوانان، جوانان، خانواده ها و متخصصان حوزه های مختلف در این برنامه‎ها مدنظر است. هر سال ستاد هفته جهانی فضا در سازمان فضایی ایران تشکیل می شود که برنامه هایی را با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی متناسب با شعار همان سال تدوین می کند. شعار امسال « فضا، جهان را متحد می کند» است که برنامه‎ها بر این اساس تهیه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید