Iranian Agriculture News Agency

لزوم رعایت تراکم کشت در محصول کلزا

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مصرف بذر بیشتر از مقادیر توصیه شده نه تنها باعث افزایش عملکرد نخواهد شد بلکه باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش عملکرد در هکتار خواهد شد.

لزوم رعایت تراکم کشت در محصول کلزا

مسئول دانه‌های روغنی جهادکشاورزی فارس، گفت: بذور ارقام هیبرید جدید و پرمحصول کلزا برای کشت این محصول در سال زراعی جاری، دارای خصوصیات مثبتی از قبیل: سرعت رشد بالا، به خصوص در اوایل رشد، مقاومت بیشتر به کم آبی، مصرف کمتر بذر در هکتار، قدرت شاخه دهی بالا، یکنواختی در گلدهی، مقاومت به ریزش، وزن هزار دانه بالا، درصد روغن بالاتر، افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، منصور رشیدی گفت: در این راستا به اطلاع کشاورزان کلزا کار،همکاران و عوامل اجرایی کشت این محصول در فارس و به ویژه در مناطق ۳، ۴ و ۵ کلزا شامل مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری می‌رساند با توجه به قدرت بالای بذور ارقام هیبرید هایولا 50، تراپر و آگاماکس به منظور مصرف بهینه میزان بذر در هکتار برای تولید حداکثر شاخه‌های جانبی، میزان مصرف بذر در هکتار حداکثر ۴   کیلوگرم بذر را در هکتار استفاده کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مصرف بذر بیشتر از مقادیر توصیه شده  نه تنها باعث افزایش عملکرد نخواهد شد بلکه باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش عملکرد در هکتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید