Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو:

همکاری اعضای اکو ظرفیت مقابله با بیماری‌ها را بالا می‌برد

ایانا-کشاورزی: همکاری کشورهای عضو اکو ظرفیت کشورها را برای مقابله با بیماری در سطح ملی و منطقه‌ای افزایش خواهد داد، همچنین سبب خواهد شد تا خطر ابتلا این بیماری‌ها در کشورهای عضو اکو به حداقل برسد.

همکاری اعضای اکو ظرفیت مقابله با بیماری‌ها را بالا می‌برد

سومین نشست روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو به ریاست سازمان دامپزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش ایانا، هادی سلیمان پور دبیرکل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو در این نشست با بیان اینکه بیماری‌های فرامرزی خطر جدی برای دام‌ها به شمار می‌رود، گفت: قیمت بالای غذا در کشورهای عضو سبب شده تا دامپزشکان این کشورها تلاش کنند تا دام‌هایشان را سالم نگه دارند.

او با بیان اینکه همکاری کشورهای عضو اکو  ظرفیت کشورها را برای مقابله با بیماری در سطح ملی و منطقه‌ای افزایش خواهد داد، افزود: همچنین سبب خواهد شد تا خطر ابتلا این بیماری‌ها در کشورهای عضو اکو به حداقل برسد.

سلیمان پور با تاکید بر اینکه کمک فنی و مالی برای مبارزه با بیماری‌های فرا دامی با همکاری کشورهای اکو فراهم خواهد شد، گفت: کشورهای عضو اکو همچنین می‌توانند نیاز سایر کشورهای عضو را فراهم کنند و کاهش قیمت ترانزیت بین کشورهای عضو اکو نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

دبیرکل جدید سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو ادامه داد: به طور مثال قیمت گوشت در ترکیه 4 برابر قزاقستان است.

او در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است این گردهمایی پیشرفت و کارایی لازم را در امور دامپزشکی داشته باشد، گفت: امید می‌رود کشورهای عضو فعالانه در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید