Iranian Agriculture News Agency

روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو گرد هم آمدند

همکاری‌ کشورهای اکو تضمین کننده سلامت دام و سلامت مردم

ایانا-کشاورزی: رییس سازمان دامپزشکی: کشورهای عضو می‌توانند در صادرات، واردات و ترانزیت همکاری کنند، این موضوع به نفع کشورهای عضو، منطقه و قاره خواهد بود.

همکاری‌ کشورهای اکو تضمین کننده سلامت دام و سلامت مردم

سومین نشست روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو و کمیته راهبردی این اجلاس به ریاست سازمان دامپزشکی ایران پس از ١٠سال همزمان با روز دامپزشک و صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایانا، رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم با بیان اینکه پس از گذشت ١٠سال توانستهایم کشورهای عضو اکو را در کمیسیون دامپزشکی گرد هم بیاوریم، افزود: روسای دامپزشکی کشورهای ازبکستان، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان و تاجکستان در این نشست حضور دارند.

او با تاکید بر اینکه کشورهای عضو اکو اشتراکات زیادی از جمله زبان، دین و مرزهای مشترک دارند، افزود: امیدوارم همکاری منطقه‌ای در حوزه دامپزشکی به عنوان یک الگو برای سایر کمیسیون‌های اکو مد نظر قرار داده شود.

رفیعی پور با بیان اینکه همکاری کشورهای عضو اکو می‌تواند سبب ایجاد شبکه مشترک آزمایشگاهی و یا آزمایشگاه‌های همکار شود، افزود: همچنین می‌توان فعالیت‌های تشخیصی در کشورهای عضو اکو انجام داد.

او ادامه داد: کشورهای اکو می‌توانند با تامین پروتئین حیوانی توسط شرکت‌های عضو و ایجاد شبکه‌های کشتارگاهی از این همکاری بهره‌مند شوند.

رفیعی‌ پور با بیان اینکه کشورهای عضو می‌توانند در صادرات، واردات و ترانزیت همکاری کنند، گفت: این موضوع به نفع کشورهای عضو، منطقه و قاره خواهد بود.

او با بیان اینکه ایران در حوزه کریدورهای هوایی، زمینی، دریائی و ریلی بیشترین ارتباط را با کشورهای منطقه، خاورمیانه، آسیای میانه و قاره آسیا و اروپا دارد، افزود: همکاری‌های کشورهای عضو در نهایت سبب تأمین و تضمین سلامت دام و سلامت مردم کشورهای اکو خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید