Iranian Agriculture News Agency

/ گزارش رییس سازمان مدیریت بحران از خسارات آب‌گرفتگی/

خسارت‌های باران پاییزی گسترده است

آماده‌باش کامل نیروهای امدادی در استان‌‎های درگیر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به اخطاریه های سازمان هواشناسی و هشدارهای این سازمان از هموطنان خواست ضمن تخلیه حاشیه رودخانه ها و سکونتگاه های پرخطر، از اسکان در تفرجگاه ها و مناطق گردشگری حریم رود خانه ها و مسیل های درون شهری و برون شهری در معرض خطر سیل در مواقع اضطراری خودداری نمایند.

خسارت‌های باران پاییزی گسترده است
به گزارش ایانا، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص ورود سامانه بارشی و تحت تاثیر قرار دادن بخش های وسیعی از کشور اظهار داشت: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها بخصوص در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی در سواحل شمالی و نیز شمال شرق کشور شده است.
نجار گفت: از بعد از ظهر جمعه استان های گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، شمال استان سمنان، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات کرمان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه در روز جاری تصریح کرد: با ورود این جبهه هوای سرد و افت دما در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع البرز احتمال بارش برف دور از انتظار نیست به همین منظور از روز چهارشنبه هفته گذشته و براساس اخطاریه سازمان هواشناسی از مدیران کل مدیریت بحران استان های تحت تاثیر خواسته شده است اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی با دستگاه ای خدمت رسان را در دستور کار خود قرار دهند. 
معاون وزیر کشور افزود: در همین راستا سیل و آبگرفتگی و رانش در برخی استانها موجب وارد آمدن خساراتی به مزارع کشاورزی و اماکن مسکونی، سقوط درخت، تخریب سقف برخی منازل مسکونی ، قطع برق ، انسداد برخی محور های اصلی روستایی و سیل و آبگرفتگی در معابر گردید.
نجار تصریح کرد: بر اثر بارش شدید باران برخی نقاط شهری و روستائی استانهای گیلان، مازندران و گلستان دچار سیل و آبگرفتگی شدند. و دیگر استانها از جمله آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی، البرز، خراسان شمالی ، زنجان، قزوین و همدان از رحمت الهی بهرمند بوده اند .
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به  اینکه 2 نفر بر اثر برخورد صاعقه و 1 نفر در اثر جریان تند سیل در استان مازندران جان خود را از دست داده اند تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، شورای هماهنگی مدیریت بحران استانها و شهرستانهای تحت تاثیر به ریاست معاونین عمرانی، فرمانداران و بخشداران جهت ارزیابی حادثه تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات امداد رسانی در استانهای حادثه دیده گیلان، مازندران و گلستان  توسط  396 امدادگر در قالب 89 تیم فعالیت داشتند که در این راستا 160 واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی بوده تخلیه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور او با اشاره به خسارات وارده به استان مازندران گفت: با تلاش نیروهای امدادی اداره کل برق استان ، 15 خط اصلی برق  مشترکین  که بر اثر حادثه قطع شده بود مجددا وصل و کلیه شریانهای حیاتی اصلی روستایی هم اکنون باز میاست.
نجار با اعلام اینکه شهرستان رامسر با 237 میلیمتر در استان مازندران و شهرستان رودسر از توابع استان گیلان با 222 میلیمتر بارش رکود دار میزان بارش بوده اند گفت: کلیه مدارس شهرستانهای رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر و عباس آباد از توابع استان مازندران بعلت آبگرفتگی معابر در روز جاری تعطیل می باشد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه کلیه اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانهای شمالی از جمله نیروهای بسیج جهت همکاری با دستگاههای ذیربط در آماده باش کامل هستند خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران مناطق تحت تاثیر جهت نظارت بر روند امداد رسانی و اقدامات دستگاهها در مناطق حضور دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید