Iranian Agriculture News Agency

همزمان با آغاز برداشت آلو؛

جشنواره آلو در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار شد

برگزاری جشنواره برای محصولات کشاورزی که در استان همدان از نظر کمی و یا کیفی قطب هستند از اقدامات جالب توجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان که با مشارکت روستاییان و تدارک ویژه برنامه‌هایی خاص برگزار می‌شود.

جشنواره آلو در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار شد

پس از برگزاری جشنواره سیر، انگور، شیره پزی علاقه‌مندان اینبار در روستای گردشگری ملحمدره شهرستان اسدآباد در جشنواره آلو شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایانا از همدان، رئیس جهادکشاورزی استان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره که همزمان با برداشت آلو توسط باغداران صورت گرفت، گفت: این سازمان با عقد تفاهمنامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به منظور هم‌افزایی در برگزاری جشنواره‌ها، اقدام به برگزاری مراسم ویژه همزمان با برداشت محصولات کشاورزی کرده است.

منصور رضوانی جلال ادامه داد: سطح زیر کشت محصول آلو در استان همدان 2 هزار هکتار است و بصورت متوسط از هر هکتار باغ آلو در استان 9 کیلیو گرم آلو برداشت می‌شود در حالیکه در شهرستان اسدآباد باغداران موفق به برداشت 18 تن آلو از هر هکتار شده‌اند، این آمار در سطح کشور 5 تن است.

وی ادامه داد: کیفیت آلو در شهرستان اسدآباد بسیار بالا است و این شهرستان دارای ظرفیت بالایی در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با آلو است که نیازمند ورود سرمایه‌گذاران به این بخش است.

رضوانی جلال سطح باغات استان را 75 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان باغات در استان همدان 740 هزار تن محصول تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید