Iranian Agriculture News Agency

معرفی هیات انتخاب فیلم‌های مستند جشنواره مقاومت

اسامی هیأت انتخاب فیلم‌های مستند جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

معرفی هیات انتخاب فیلم‌های مستند جشنواره مقاومت

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی اعضای هیأت انتخاب فیلم‌های مستند پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به این ترتیب اعلام شد: مصطفی دالایی، مهدی نقویان، بهروز نورانی پور، محمد صدری و زهره یزدان پناه قره تپه.

این هیات قرار است بیش از 300 عنوان مستند رسیده به این دوره جشنواره بین‌المللی مقاومت را برای حضور در مرحله مسابقه ارزیابی و انتخاب کنند.

محمد صدری، از کارشناسان، تهیه کنندگان و مدیران سینما و تلویزیون است. وی همچنین، عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی از جمله جشنواره‌های: سیما، فجر، سینما حقیقت، مقاومت، تسنیم، روستا، عذرا، چهلچراغ، فیلم رضوی، فیلم شهر و جایزه بزرگ شهید آوینی و ...بوده است.

مهدی نقویان، متولد1361 بابل، کارشناسی_کارگردانی، فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده صدا و سیما، کارگردانی مستندهای: رمز و راز ملکه، برادران، خارج از دید، در برابر طوفان، بازی، ارثیه پدری، بیوگرافی، محمدرضا شاه از پادشاهی تا مرگ، حضور در جشنواره‌های: حقیقتف مقاومت، فجر، عمار، رشد.

مصطفی دالایی متولد 1338 تهران دارای مدرک کارشناسی فیلمسازی با گرایش فیلم برداری از دانشکده صدا و سیما است. وی تاکنون مستندهایی از جمله هفت قصه از بلوچستان ، امام فراسوی مرزهای، مجموعه برنامه‌های پرتو حسن ، ناز تو نیاز ما و ... را کارگردانی کرده است .

یزدان پناه متولد 1342 تهران، کارشناس تاریخ و کارشناس ارشد تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر، بیش از دو دهه فعالیت در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و کارشناسی در مراکز مختلف علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی، سینمایی و مطبوعات. وی عضو انجمن قلم ایران، دبیر فرهنگی و دبیر تحریریه مجله سروش نوجوان، مدرس دوره‌های مختلف ادبیات داستانی و مدیریت جلسات نقد در این زمینه، داور دوره‌های مختلف مسابقات و جشنواره‌های ادبیات داستانی در سطح کشور، عضو شورای هنری ادبی دفتر امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ... نیز بوده است.

بهروز نورانی‌پور از مستندسازان موفق کشور است. مستند «A157» از این مستندساز جوان در فستوال‌های مختلف داخلی و خارجی درخشیده است. سیمرغ بهترین مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بهترین مستند جشنواره بین‌المللی واچ داکز لهستان، جایزه ویژه هییت داوران در بخش بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت، جایزه «بهترین تحقیق و پژوهش» در نهمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش از جمله جوایز این مستند است. وی علاوه بر این اثر، مستندهایی چون: «خدا اشتباه نمی‌کند، مستند زندگی زیر پوست من، مستند جنایت در سکوت، سفیران کوچک، آخرین آرزو ، تلنگری در خاموشی، ایستاده بمیر، میعاد در لجن، دلتای صلح، ملاقات به سبک ایرانی، اینجا برف‌ها آب نمی‌شوند، مجموعه مستندهای ساز دهنی، رمضان ایرانی، من ایرانی» و ... را در کارنامه دارد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی 5 تا 10 آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید