Iranian Agriculture News Agency

/ استانداری خراسان شمالی و نهضت سوادآموزی همکاری می‌کنند/

آغاز طرح باسوادکردن زنان و دختران عشایر

استاندار خراسان شمالی از برنامه ریزی برای اجرای طرح تعلیم و باسوادکردن زنان و دختران ترکمن عشایر و روستایی استان خبر داد.

آغاز طرح باسوادکردن زنان و دختران عشایر

به گزارش ایانا، محمدرضا خباز در همایش مشترک شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و شهرستان ها اظهار داشت: به زودی طرحی را با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی کشور با محوریت تعلیم زنان و دختران ترکمن، عشایر و روستایی در استان آغاز خواهیم کرد تا شاهد جمعیت بیشتری از تعداد باسوادان جامعه بانوان باشیم.

به گفته او، در دینی که با خواندن آغاز شده است شایسته نیست افراد بی سواد را شاهد باشیم و باید شرایط استان را از وضع موجود به وضع مطلوب در حوزه سواد آموزی تغییر دهیم. 

خباز توجه به امر توسعه و رشد کشور را منوط به توجه به مقطع پیش دبستانی دانست و گفت: برای تسریع در رشد یک کشور باید از مقاطع پایین تحصیلی به ویژه مقطع پیش دبستانی کار را آغاز کرد تا شاهد بیشترین بهره وری در حوزه آموزش باشیم.

در ادامه این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور از دستگاه های برتر در امر سواد آموزی تجلیل شد که اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی در شاخص تامین نیروی انسانی مورد نیاز در سوادآموزی، بین دستگاه های اجرایی استان بعنوان دستگاه برتر شناخته شد و از مدیرکل امور عشایر استان با اهدا لوح تقدیر و تندیس از سوی رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و استاندار خراسان شمالی تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید