Iranian Agriculture News Agency

در کارگروه مدیریت پسماند فارس مصوب شد؛

الزامی شدن استفاده از پلاستیک‌های زیست پذیر در فروشگاه‌ها

با تصویب کارگروه مدیریت پسماند فارس همه فروشگاه‌های بزرگ استان موظف به استفاده از پلاستیک‌های زیست تجزیه پذیر شدند.

الزامی شدن استفاده از پلاستیک‌های زیست پذیر در فروشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند فارس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد،  در این نشست مقرر شد با نظارت مستقیم صنعت، معدن و تجارت و اداره محیط زیست همهد فروشگاه‌های بزرگ استان فارس موظف به استفاده از پلاستیک‌های زیست تجزیه پذیر شوند.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در راستای اهداف پویش "شیراز، شهر بدون پلاستیک" و با استناد به موضوع تصویب نامه شماره 28510/ت51024 هـ مورخ 9/3/94 ، سند آسیب شناسی کلان شهرها در بخش محیط زیست – مدیریت پسماند، استفاده از پلاستیک های تجدیدپذیر در دستور کار جلسه قرار گرفت.

محمودی با بیان این‌که مقرر شد از یک ماه آینده فروشگاه‌های بزرگ شهر شیراز اعم از هایپر استار مجتمع خلیج فارس ، افق کورش ، تیرازیس ، جانبو ، الماس شهر ، رفاه ، نگین ، اتکا ، سروش ، ایران لند از پلاستیک های زیست تجزیه پذیر استفاده کنند، اظهار داشت:  به منظور نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و عملیاتی شدن آن بازرسی از فروشگاه های بزرگ به عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت و ادارات حفاظت محیط زیست در استان واگذار شد.

این مسئول اظهار داشت: زندگی مدرن علی‌رغم رفاهی که برای انسان به همراه داشته، گاه ضررهای جبران ناپذیری را نصیب او می کند.کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف نیز مصداق این مورد هستند. زمانی که این کیسه ها و ظروف، جایگزین نمونه های پارچه ای و کاغذی خود شدند شاید کمتر کسی فکر می کرد در آینده ای نزدیک همین جایگزین ها، تبدیل به یکی از معضلات اصلی محیط زیست شوند.

محمودی تاکید کرد: بازیافت پلاستیک در طبیعت به طور طبیعی ۳۰۰ تا ۵۰۰سال زمان می برد که معایبی همچون سرطان زایی در نتیجه مهاجرت مونومر از کیسه ها و ظروف پلاستیکی به داخل مواد موجود در ظرف، عدم سازگاری با محیط زیست و طبیعت و از بین رفتن سرمایه ملی در اثر استفاده از منابع غیرقابل تجدید را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید