Iranian Agriculture News Agency

در دیدار حجتی با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه؛

3 سند همکاری امضا شد

ایانا-کشاورزی: در دیدار حجتی با وزیر جهاد کشاورزی ترکیه، 3 سند همکاری از جمله سند راهبردی همکاری دو کشور، سند همکاری دامپزشکی و سند توسعه صنعت زنبورداری امضا شد.

3 سند همکاری امضا شد

در هفتمین نشست کمیته راهبردی همکاری‌های کشاورزی ایران و ترکیه 3 سند همکاری امضا شد.

به گزارش ایانا، در این مراسم که عصر امروز( چهارشنبه ) در سالن جلسات وزارت جهادکشاورزی برگزار شد 3 سند همکاری از جمله سند راهبردی همکاری دو کشور، سند همکاری دامپزشکی و سند توسعه صنعت زنبورداری امضا شد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه حجم مبادلات بخش کشاورزی در مقایسه با کل حجم مبادلات کم است، گفت: برای افزایش همکاری بین دو کشور از تجارت ترجیحی استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم همکاری بیشتری داشته باشیم.

او با اشاره به توان گلخانه‌ای کشور ترکیه یادآوری کرد که ایران می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و همچنین در تولید و بازاریابی گیاهان گلخانه‌ای، می‌تواند به کشور ترکیه کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در گذشته نیز ارتباط خوبی در زمینه کشاورزی بین ایران و ترکیه وجود داشت، گفت: در زمینه باغبانی، باغات گردو که گل زودرس داشتند دچار سرمازدگی می‌شدند و همکاری با ترکیه سبب شد تا این مشکل حل شود.

 حجتی در پایان با بیان اینکه در زمینه‌های دامپزشکی مانند تب برفکی و آنفلوانزا فوق حاد پرندگان نیز این دو کشور می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند، افزود: از سرمایه گذاری این کشور در بخش کشاورزی نیز استقبال می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، بکر پاک دمیرلی وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه نیز با بیان اینکه ایران و ترکیه در سال 2017 روابط قابل قبولی داشته‌اند، افزود: از جمله اقداماتی که می‌تواند در راستای افزایش روابط دو کشور ایجاد شود، معافیت‌های مرزی زمینی در امور منطقه‌ای است.

او با بیان اینکه برای مقابله با خشکسالی در دو کشور باید سریعا اقدام شود، افزود: تغییرات اقلیمی سبب می‌شود تا فعالیت‌ها در این زمینه سریع‌تر صورت گیرد.

وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه با بیان اینکه محدودیت واردات 1339 قلم کالا در ایران وجود دارد، افزود: 179 قلم  از این اقلام مربوط به محصولات کشاورزی است و امیدواریم به زودی مرتفع شود.

او در پایان گفت: از اجرای قرارداد تجارت ترجیحی براساس اصل متقابل برای دو کشور استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید