Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان شیلات ایران:

آبزی‌پروری در سواحل و آبهای شور توسعه می‌یابد

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان شیلات ایران بر توسعه آبزی‌پروری در 7 استان ساحلی است، افزود: توسعه آبزی‌پروری در سواحل و آبهای شور از سیاستهای اصلی پیش روی شیلات ایران است.

آبزی‌پروری در سواحل و آبهای شور توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، حسین عبدالحی در همایش تغذیه آبزیان با غذای زنده گفت: مصرف غذای زنده آبزیان در تولید میگوو برخی گونه ماهیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی مجموع تولید محصولات شیلاتی کشور را یک میلیون و 200 هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان حدود یک درصد کل محصولات کشاورزی کشور را شامل می‌شود.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: 480هزارتن از این میزان تولید را محصولات آبزی‌پروری تشکیل می دهند که سال گذشته 200 هزارتن ماهی گرمابی، 160هزارتن ماهی قزل‌آلا، 32هزار و500تن میگو و 200میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید و بخشی از آنها صادر شده است.

عبدالحی تصریح کرد: هم اکنون 86 درصد از محصولات آبزی ‌پروری کشور در استان های ساحلی شمال و جنوب کشور تولید می‌شود که در شرایط فعلی در حال توسعه صنعت آبزی‌پروری در پرورش ماهی در قفس هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان شیلات ایران بر توسعه آبزی پروری در 7 استان ساحلی است، افزود: توسعه آبزی پروری در سواحل و آب های شور از سیاست های اصلی پیش روی شیلات ایران است.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در بخش تولید میگو، نیاز به رویکرد جدیدی وجود دارد تا همانند دیگر کشورهای دنیا بتوانیم بیماری ها را کنترل کنیم؛ درحال حاضر به دنبال تولید متراکم و کنترل شده هستیم و برای انجام این طرح با بخش خصوصی همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: اکنون 11 هزار هکتار سطح زیر کشت میگو قرار دارد و طبق برنامه ششم توسعه باید تولید این محصول به 60 هزار تن برسد.

عبدالحی افزود: در بحث بیماری وی اچ اس (VHS) قزل‌آلا نیز تاکنون خسارت های سنگینی به کشور وارد شده که نیازمند کنترل و مدیریت بیماری به عنوان یک راهکار اصلی هستیم.

وی توسعه ماهیان خاوریاری در شمال کشور را یکی از سیاست های سازمان شیلات ایران برشمرد و اظهار داشت: اکنون ماهیان خاویاری از گونه فیل ماهیان توسط بخش خصوصی و دولتی در وزن های یک تا 100 کیلوگرم در حال تولید است.

عبدالحی از جذب نیرو در شیلات خبر داد و تصریح کرد: تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان شیلاتی در حدود 150 نفر برای استان های مرکزی و جنوبی کشور جذب شده‌اند و به زودی توسط سازمان سنجش شرایط استخدام درسایر استان ها نیز فراهم می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید